Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Lördagsmys

Publicerad 2008-08-30 19:15:03 i Familj/vänner,


Ångtåg vid Nora station

Den här helgen är det marknad i vår lilla stad. Eftersom jag har svårt att gå så tog vi ångloket från Gyttorp och in till stationen, och vips så var vi mitt på stan. Tilda tyckte att det var en nöradödenupplevelse att åka tåg, och började gråta. Det gnisslar och ruskar ju en del, men hon lugnade ner sig och tyckte att det var riktigt kul på slutet. Med ett par värktabletter i kroppen, så gick det faktiskt ganska bra att gå en stund oxå. Vi köpte kokosbollar och marknadsgodis som traditionen kräver. Jag hittade två saker som jag faktiskt ville köpa, men blev lite snål... Det var en massagedyna, som masserade jätteskönt och en stor härlig stickad cape. Båda skulle jag säkerligen ha glädje av nu under graviditeten, så kanske köper jag någon av dem imorgon.

Något annat som är mysigt med "marken" är att man träffar så mycket människor som man inte träffar annars. Gamla klasskompisar och andra som man tappat kontakten med. Något som var intressant i år var att jag träffade flera killar som jag tyckte var 10 poängare då jag var yngre, men de hade blivit gamla gubbar. Gråhåriga och flintis. Nu är de väll några år äldre än mig, men inte sååå många. *hjälp* Jag vill inte veta vad andra tänker när de ser mig, dessutom går jag ju som om jag skulle behöva rullator. =)

Kommentarer

Postat av: Åsa (Valerina)

Publicerad 2008-08-30 19:20:30

Hej vännen.

Vad är det jag läser (och ser bild på),,,en mage i vädret :) Grattis, vad spännande :) När är det dags?

Jag försökte klura ut hur jag skulle svara på din kommentar i min blogg, men jag fattade inte riktigt,,,får klura mer på det ikväll, för nu ska jag gå och laga middag.

Jo förresten, får jag länka till din blogg i min blogg eller är den lite hemlig?

Kram Åsa.

Postat av: Gisela

Publicerad 2008-08-30 19:50:26

Hahaha, har inte Malou skvallrat om min kulmage... Den skall komma ut först i februari, även om det ser ut som om det snart är dax. Det är därför jag är lite osynlig på vikt-snacket, men jag läser ibland iaf.



Det är helt ok om du vill länka bloggen. =)



Kram Gisela

Postat av: Åsa (Valerina)

Publicerad 2008-08-30 21:08:03

Nej, det har hon inte gjort. Vi har i och för sig inte träffats så jätteofta i sommar :) Februari är en bra månad, min William är ju född då,,,på alla hjärtans dag :)

Då ska jag lägga till din blogg som länk i min blogg, kul.

Postat av: Gisela

Publicerad 2008-08-30 21:37:08

Lustigt, Tilda är född den 14 februari och bebisen är beräknad då. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela