Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Pyssel

Publicerad 2008-08-28 16:17:53 i Inredning,

Jag är fortfarande sjukskriven 50%, och har därmed ledigt på eftermiddagarna. Min kropp klarar inte av att röra sig mer än den gör på mina fyra timmar på jobbet, så jag får anpassa aktiviteterna efter det. Idag har jag och Tilda tillverkat grattulationskort. Vi ska på en hel del kalas och dop den närmsta tiden, och brukar aldrig ha tid att göra egna kort. Det var förövrigt en perfekt sysselsättning, att göra halvliggandes i soffan... (inga foton på dem, då minst tre av dem som skall få kort kikar in här på bloggen ibland)

Vi får nog plocka ordning i vardagsrummet innan Jonas kommer hem dock... Två "klipp och klistra"(min brors smeknamn på mig när vi var små) som gått lös på diverse papper, ger en hel del skräp... Men kul har vi haft. =)

Igår glömde jag bort min fysiska begränsning och satte mig på golvet i badrummet... Ner kom jag ju, men inte upp... Så det slutade med att jag kröp på alla fyra till soffan... Jag har nog inte accepterat tanken på att inte kunna röra mig som jag vill än. Min enda tanke då jag satte mig var att jag inte skulle få textilfärg på något olämpligt ställe i badrummet. Så jag ville klippa upp förpackningarna inuti tvättmaskinstrumman, och enklast för att få till det var ju att sätta sig på golvet... 

Idag var jag på stadens inredningsbutik, som faktiskt för Cult Design och kollade efter ketchup-pumpen. Men de hade den inte. =( Hon som äger butiken var inte där, utan på Formex (dit hade jag oxå velat åka, om jag kunnat gå... nästa år kanske) Tjejen som jobbade hade inte hört talas om den nya fina pumpen, och tyckte nog att det var en lite konstig sak att vilja köpa. Men erbjöd sig att ringa Marie på Formex och be henne köpa hem den. =)

Kommentarer

Postat av: M-L

Publicerad 2008-08-29 08:44:53

Vet du vad? Den finns här i Odensbacken!

Har du besällt den? Annars skulle jag kunna ta med den i helgen?

Stackare som har så ont! Minns hur det är, den där overkliga känslan när kroppen inte vill lyda! Du får tänka på att det är övergående!

Kram MarieLouise

Postat av: Gisela

Publicerad 2008-08-29 09:17:26

Jag har inte bokat den, så om du har lust så får du jättegärna köpa med den. Om de har salt och pepparkaret så kan du köpa dem oxå. =) Men du behöver absolut inte åka till Odensbacken bara för det!



Har ni frisknat till så ni orkar med Nora och karusellerna? Om ni vill så kan vi mötas i järle, där de har fri parkering och åka ångloket till stan. Det brukar vara mysigt.



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela