Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Konsert

Publicerad 2008-07-04 19:58:04 i Övrigt,

Igår var jag med om något som jag aldrig trodde att jag skulle utsätta mig för frivilligt. En jazzkonsert!!!! Jag och vännen M (som reste 12 mil för detta) trodde att vi skulle se Louise Hoffsten, det var vad som stod på reklamen och biljetterna. Och visst, hon var med lite lite. Men allt var jazz, och väldigt mycket instrumentalt... *ryser*

Det såg ut som om vi inte var själva om att vara besvikna. Men nu har vi lärt oss hur man beter sig på jazzkonsert iaf.
1. Blunda och sväng okontrollerat på huvudet, med ett fånigt leende på läpparna.
2. Klappa gärna lite med händerna på knäna, helst i takt med att huvudet svänger.
3. Varje gång någon börjar eller avslutar ett "solo/riff" så klappa i händerna som en galen människa. Jag hade lite svårt för det där att klappa 5-6 gånger i varje låt. Det kändes som att man klappade för att man hoppades att de skulle förstå att vi hört nog... =)

Men jag hade trevligt sällskap så det var helt ok ändå, men nästa gång tror jag vi hoppar över jazzen...



En väldigt vacker kvinna det är hon, om än märkt av sin sjukdom. Och sjunga det kan hon!

Kommentarer

Postat av: lillasyster

Publicerad 2008-07-04 22:00:19

hahaha... Ja d lät ju som din stil, lr inte!!! Hoppas att ni får se/höra något bättre ikväll! Träffa E hon sa att ni var på väg in. Sj ska jag bänka mig på balkongen...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela