Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Stora köpardagen

Publicerad 2008-03-22 09:47:27 i Allmänt,

Igår tillbringade vi hela dagen i storstaden Örebro. Då det var dax att köpa på oss diverse byggmaterial. Resan startade på Byggmax där inhandlades furugolv till köket och vardagsrummet, pärlspont till köket och diverse småsaker som penslar och nya dörrhandtag.

Därefter gick färden till IKEA där vi beställde kök, och köpte en garderobslösning. Vi har valt Duvbo till köket, med inbygd diskmaskin och en keramikdiskho med två hoar. Jag ska försöka mig på att scanna in 3D ritningen. Vi har även hittat en återförsäljare av mitt favoritkylskåp, SMEG!!! Jag har länkat till deras hemsida, vi skall köpa ett rött FAB28. Det verkar vara en kul butik, så dit planeras en resa då det blir dax för inredningsdetaljer. (längtar)

Garderobslösningen vi valt, ska sitta längs en av kortväggarna i vardagsrummet. Den kommer att byggas upp med en fullhög 100 cm bred garderob längst ut på varje sida. Mellan dessa kommer det att sitta tre över- och underskåp *50 cm. På underskåpen blir det en mörk bänkskiva i ek. I "hålet" som blir över bänkskivan, kommer vi att ställa en tv. Vi har inte bestämt om vår "vanliga" tv ska få stå där eller om vi ska köpa en platt-tv. Själv tycker jag att en tv ska synas så lite som möjligt, så en lite mindre platt-tv kanske kan vara en bra lösning. Men samtidigt blir jag snål, då vår gamla tv fungerar hur bra som helst. Jag tycker inte om att spendera våra pengar på tekniska prylar, men om vi hittar någon billig och diskret så kanske...  

Med den här lösningen kan vi gömma alla andra fula saker som hör till tvn, som dvd-spelare,boxer och högtalare. Det är bra då maken och jag har lite olika åsikt om vad som behövs i ett vardagsrum... Nu får han ha sina fula tekniska prylar, och jag slipper se dem. =)
Han var mycket bekymrad i början av vårt förhållande, då jag aldrig haft tv i sovrummet och inte ville ha det heller. Hans kommentar då han var hemma hos mig första gången var "-Men du har ju en symaskin där man ska ställa tvn..." Men nu har symaskinen fått flytta ut ur sovrummet, och en tv står där. Lite bekvämt är det, men allt annat än snyggt!!!

Inköpsresan avslutades på COOP-BYGG där vi köpte diverse färgburkar, och spackel.

Sedan skulle vi bara få in allt i stugan... Men det gick bra, vi mellanlandade hos storebror på vägen och åt pizza *gott* även lillasystern med familj kom och gjorde oss sällskap. Sedan följde de med oss till stugan, och agerade bärhjälp. Tack för det!!!
De såg dock lite skeptiska ut över att vi ska kunna bo där om 10 veckor... De känner ju mig, och vet att jag får lite "lätt" panik om jag inte får ha det fint omkring mig... Det måste inte vara pedantiskt städat eller så, men jag vill att det är mysigt och hemtrevligt.

Kommentarer

Postat av: Lilla jag

Publicerad 2008-03-22 18:44:00

Kikar in. Du den butiken kommer göra Er fattiga :-D Ser fram emot att se hur ni fått det i stugan, när man nu får in rutiner och får vardagen att gå i hop igen. Glad Påsk på Er

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela