Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Katastrof i badrummet, eller till man...

Publicerad 2008-05-24 23:25:23 i Allmänt,

Idag fick vi som jag berättat tidigare hjälp med att lägga in klinkers i badrummet. Jag kom ut till stugan vid lunch, och var väldigt glad och spänd över att se hur det såg ut. Och spänd hade jag all rätt att vara visade det sig...

Vi var och valde klinkers i måndags (och vi var överens), J åkte och köpte det efter jobbet senare i veckan med mig som stöd i mobilen. Vad kan gå fel tänkte jag... Jo, jag hade glömt att jag är gift med en man som har dyslexi i öronen!!! Jag blev väll ganska chockad då jag kliver in i vårt badrum till den snälle Niklas som lagt halva golvet, och inser att mina ljust ljust grå klinkers är nästan svarta...!!! (alla golven ska ju vara ljusa)

N vänder sig om och säger glatt "Det blir bra det här" och jag stammar bara fram något om "fel färg" medans tårarna bränner i ögonen. Inte bra konstaterar han snabbt, och när min då mycket "billige" make kommer in för att beundra kaklet, väljer N att gå ut en stund... Men J kom lindrigt undan då jag fortfarande var för chockad för att bli arg. Men han ska inte bli förvånad om hans hett efterlängtade fythjuling "råkar" ha två hjul och trampor och även kallas cykel... Sååå stor skillnad är det väll inte...eller? (bitter...jag...?)

Mitt stora huvudbry nu är hur jag ska få detta att iaf se ok ut. För mig är färger och material väldigt viktiga, jag avskyr när inte allt matchar. Det får inte blandas en massa olika stilar i ett och samma rum, det måste finnas en tanke bakom varje val av färg och material. Bara tanken på mörkgrått kakel mot den bruna klinkersplattan som utgör golvsockel.*urk* Om jag målar den vit, så finns dels risken att det kommer att se kladdigt ut och då finns det inget som fångar det bruna i dekorplattan. Eller ska jag måla de grå plattorna ljusgrå?

Jag gissar att jag får stå ut med detta en period, men efter sommaren när vi kommit på plats så åker det nog ut!!Synd på dekorplattan, för den gillar jag verkligen. Det är inte så att kaklet är fult, det är kombinationen med sockeln som blir fel...=,( Det possitiva i det hela är att det är samma grå som det mörka i dekorplattan. Alla plattor är matta och har samma stil. Hade det tex varit ytterligare en ny färg eller en ny yta då hade de fått tagit bort det omgående!

Ni ska få se en bild så fort jag kommit på hur jag laddar över dem från kameran.

Kommentarer

Postat av: Kakelspecailisten

Publicerad 2008-05-26 09:49:07

Som man säger: Lagt kakel ligger!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela