Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Pyssel, pyssel, pyssel

Publicerad 2008-10-29 16:49:57 i Familj/vänner,

Idag har Tilda och jag producerat julkort, hon är en riktig pysselfröken med massor av idéer. Jag ska försöka lägga upp några bilder under kvällen. (Vi har inga program installerade för bildöverföring på den bärbara datorn, men Jonas kan säkert fixa det. ) Förra året jobbade jag så mycket att jag inte minns om vi ens skickade några julkort. Så nu känns det riktigt bra att vara ute i god tid, och att vi gör dem själva.

Min mamma kom förbi på fm, då fick vi en liten fikapaus. Hon hade varit på en föreläsning om Feng shui (stavas det så?) och var väldigt inspirerad. Så hon håller visst på att rensa ut saker hemma hos dem. Jättekul tycker jag, för hon har alltid sagt att jag har så kalt och avskalat hemma hos mig. Och nu ska hon själv ha det så. =) Jag tror iaf att det är bra för själen att ha det mysigt, stilrent och inte en massa plotter. Det ska bli kul att se om de kommer att må bättre när de rensat huset på "negativa energier". ;-) Vad blir nästa steg Yoga kanske... eller kanske inte...

En gammal kompis hörde av sig idag, och ville träffas för en fika. Så på fredag innan bowlingen ska vi ses. Det ska verkligen bli roligt. Vi träffades mycket när jag var singel , och hittade på en massa bus... Hon är frisör, så vi har alltid hållit den kontakten genom åren. Men nu är hon mammaledig, så då ses vi inte på salongen heller längre. Men nu ska vi iaf äntligen ses, och babbla bort ett par timmar.(prata är vi bra på båda två) Eller hur det nu blir, då vi kommer ha två barn var med oss. =) Ett mycket bra initiativ av dig Malin!!!

Nu ska jag gå och göra det sista på julkorten, så att vi kan städa innan maken kommer hem. Vårt kök är allt annat än feng shui just nu... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela