Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Doktorn igen...

Publicerad 2008-10-30 19:10:57 i Familj/vänner,

Idag har jag varit hos doktorn igen, för min sjukskrivning gick ut idag. Jag var ganska förberedd på att hon skulle förlänga den, speciellt efter besöket på förlossningen härom veckan. Och visst blev det så, nu fick jag papper fram till 15 januari och så förlänger hon om det kommer att behövas. Så imorgon ska jag åka till jobbet och lämna nycklar och säga hejdå, känns otroligt konstigt men även skönt.

Jag har tydligen fyra olika åkommor som var och en för sig skulle ge 100% sjukskrivning. Så att jag känner mig lite trött och sliten är kanske inte så konstigt... Hon tyckte även att jag bör föda med kejsarsnitt pga hur jag mår och tidigare händelser. Redan den 11 november ska jag träffa förlossningsläkaren och planera hur det ska gå till och vilken metod som vi ska försöka med. Och då är det ju önskvärt att jag vet vad jag själv vill! Hjälp!

Min doktor noterade även att jag samlar mycket vatten redan, hela jag börjar få lite barbamamma-form. Men blodtrycket var bra, och medicin för vätskan ger man inte till gravida. Det de rekomenderar är motion, och jag får ju inte röra mig så det är inte aktuellt. Så nu måste jag ta av mig vigselringen, innan den sitter helt fast.     =( Den vill jag ju ha på mig!!!

Nu ska jag krypa ner i soffan och sova, för imorgon ska vi åka till storstaden och då kommer all extra energi behövas!

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela