Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Tiden springer iväg...

Publicerad 2009-04-29 12:21:18 i Pyssel,

Oj, oj nu var det länge sedan jag uppdaterade här... igen... Men det skyller jag på det fina vädret!!! Det har ju varit helt underbart varmt i flera dagar nu, så då har vi passat på att vara ute mycket. Men en del pyssel har oxå hunnits med. Allt är med andra ord precis som vanligt här hemma. =)

Jag håller på att öva mig på lite enklare Tilda-projekt, innan jag ger mig på en riktig ängel. Roligt pyssel som jag faktiskt satt ute och sydde. Jonas kånkade ut symaskinen, han ville ha sällis när han krattade löv och lilleman sov i sin vagn. De här hjärtana kommer att få som små lapptäcks-lappar på sig oxå innan jag räknar dem som färdiga.

Här har fyra av mina hjärtan fått fyllning.


De övriga åtta, var fortfarande platta. Nu är de dock runda och goa de oxå. =)


Några nya Finnanger-tyger till "lagret" har vi införskaffat, de ska bli till några somriga jordgubbar är det tänkt. Jordgubbarna ska sedan få ligga i en ostkupa av glas, som Jonas ärvde efter sina föräldrar. Den är fin men vi törs inte använda den, så då får den bli dekoration.



Tygerna som jag beställde förra veckan kom med posten igår. Så idag har jag klippt till lite nya projekt. Det är nästan slut på tygerna redan... Jag tyckte de var ännu finare i verkligheten än då jag såg dem på nätet. Mönstren jag använt är från Melwins och Tildas "gamla" kläder som jag ritat av och gjort om, så det ska bli spännande att se om de funkar. =) Jag måste köpa lite matchande mudd och lila tråd, sedan är det bara att börja sy!

Här är vad Melwin ska få... 4 par muddbyxor,  2 långärmade bodysar, 2 mössor, 1 par sparkbyxor och 6 dregellappar.


Närbild på flodhästarna.


Tilda får en tunika och ett par mysbyxor.


Suddig närbild av elefanterna.


Här kommer Tilda springande i de förra mysbyxorna som vi sydde. (den blonda tjejen med svarta byxor och lila t-shirt...) Heja, heja!!!


Oj , vad klockan går!!! Nu är det snart dax att fara till stan och hämta Tilda.

Ha det gott!!!



Kommentarer

Postat av: MarieLouise

Publicerad 2009-04-29 20:41:09

Ja, du har du inte varit sysslolös =)

Jättefina hjärtan!!



Vårruset kostade 180:-, det tar vi som sagt när vi träffas! Och ja, jag kommer hemskt gärna till Nora och tittar in i den där butiken. Kanske en vårutflykt för mig och Alice? Hon träffar gärna Tilda igen =)

Postat av: Gisela

Publicerad 2009-04-29 21:52:52

Vad kul att Alice vill träffa Tilda igen. Tilda tyckte de hade så roligt då de lekte. Ni får säga en dag då ni har tid. =)



Vi blir 4 st från vår lilla by på vårruset, i vårt lag!!! Det är så lustigt... =) Vi bor alla inom någon km.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela