Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Tyger på väg. =)

Publicerad 2009-04-23 11:06:14 i Pyssel,

Idag har jag gjort något jag tänkt på länge, jag har beställt tyg från Jofotex (http://www.jofotex.se/). Jag läser på många sy-bloggar och deras tyger verkar både fina och av bra kvalitet. Så nu har jag klickat hem totalt 7 meter varav 3,5 m är retro-trikå och 3,5 m är matchande enfärgad velour. =) Jag har ju sytt upp en hel del av mina velourtyger, så lagret behöver fyllas på.

Så här ser tygerna ut:

Det lila elefanttyget ska iaf bli en tunika till Tilda, och den lila velouren långbyxor i hennes favoritmodell. Sedan kommer det nog att räcka till några presenter oxå. Melwin vill nog inte ha lila kläder.

Limefärgade flodhästar, och till det någon matchande velour (de fick fria händer att matcha det på Jofotex). Det blir nog lite kläder till Melwin av de här tygerna.


Blå flodhästar, även till det har Jofotex valt velouren. Och jag gissar på att Melwin kommer ha en del blå flodhäst-kläder oxå.

Jofotex skulle skicka tygerna idag så de bör komma i början av nästa vecka. =) Jag skulle gärna åka dit någon gång, och till den stora tygaffären i Sundbyberg. Men inga av mina vänner är intresserade av tyg, och mamma verkar inte så sugen på att åka. Jag får väll släpa med mig Jonas... Det blir inte samma sak dock även om han säkert följer med, det är ju roligare att shoppa med någon som oxå tycker att det är kul med tyg.

Han har faktiskt bokat en stuga åt oss i Ullared om några veckor, så då ska vi shoppa färdiga kläder. Stugan ligger precis vid parkeringen så vi kan gå ända "hem" med kundvagnarna. Och när jag satt och kollade deras öppettider så upptäckte jag det allra bästa... Panduro har öppnat en outlet i Ullared med minst 50% av ordinariepriserna!!!

Så chansen är stor att jag har mer pyssel än kläder med mig hem... =) Hoppas de har mycket ur Tilda-serien, den älskar jag verkligen. Jag skulle vilja ha Tilda-figurer överallt hemma. Och ändå har jag inte vågat mig på att göra de två figurerna som jag köpte i höstas... Jag har sett så många misslyckade Tildor på tradera, och är så rädd för att mina ska bli misslyckade... Men innan vi åker ska jag ha gjort en av dem, så jag vet om det är någon idé att jag köper flera.

Det finns en tjej i Nora som gör dem helt perfekta. Kolla hennes blogg här: http://ebbasanglar.blogspot.com/ och de säljs på Almas rum oxå det i Nora.

Nu ska jag passa på att plocka lite medan lilleman snarkar i sin säng, för när han vaknar ska vi gå ut i SOLEN!

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-23 14:37:14

Hej Gisela! TACK SNÄLLA DU..... jag blir så himla glad för alla fin ord på min bloggsida! Du får GÄRNA skriva om mig på din blogg, jag blir bara GLAD!! Må så gott, & lycka till med huset?!!

Kramen Malin ^^,

Postat av: stygnmedstil-therese

Publicerad 2009-04-23 20:02:59

hej! Jag har oxå funderat på att beställa från jofotex men trodde inte att det gick över nätet.. kan ju inte deras sortiment så det är lite svårt att handla över tel. Out let panduro verkar ju som rena rama himmelriket!!! Håller med dig om mindre lyckade Tildor på nätet.. nästan ett skämt. Jätte konstiga tyger o ja.... Ha en fortsatt trevlig kväll, Tess

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela