Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Valborgsmässoafton

Publicerad 2009-04-30 10:33:29 i Allmänt,

Idag är det valborgsmässoafton, och det kommer vi att fira här hemma i byn. Det ordnas med brasa, fika och tal, så då går vi dit. Vi har några eldsjälar här i bygden som är duktiga på att ordna med aktiviteter, och då tycker jag att man ska visa uppskattning med att gå dit. Syster med familj kommer hit innan och fikar, och sedan följer de oxå med till brasan.

I eftermiddag ska Melwin och jag åka till Örebro och hämta upp Jonas, han ska bli avtackad på gamla jobbet och behöver skjuts hem.(han samåker till nya jobbet) Det passar mig bra för jag ville ju ändå till tygaffären... =) Vi ska gå en sväng på stan oxå och köpa några pyamasar till lilleman, sedan ska jag kolla om de fått in den barnvagnsmodellen som vi spanat på... Vår vagn är kanon, och bra på alla sätt utom ett... den är ganska tung att lyfta. Och jag måste ju lyfta den ofta då vi måste ta bilen för att komma till stan... Och lyfta en tung vagn i kombination men fogar som inte vill läka är ingen bra kombination... =( Jag kommer gråta när vi säljer Herqulesen... Men nu är det som det är, och jag får "gilla läget".

Nej, nu måste jag komma i ordning, så vi kan åka när lilleman vaknar.

Trevlig valborg!!!

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2009-04-30 20:01:42

Hej!Tack för senast.Läste att du var på jakt efter ny vagn!!Blev väldigt nyfiken.Berätta!!Som tjej vet man ju vad viktigt det är med vagnar!!Fniss!!Hälsa!Kram

Postat av: Åsa (Valerina)

Publicerad 2009-05-01 21:31:13

Har Jonas fått nytt jobb? Så där direkt? Vad härligt, grattis :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela