Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Pirrigt i magen...!!!

Publicerad 2009-12-17 11:05:24 i Familj/vänner,

Nu på fm har jag pratat med både mäklaren och snickaren. Men väntar fortfarande på besked från banken... hon satt i möte när jag ringde. Jag lade iaf ett bud, om än ganska så långt från utgångspriset. Men vi har gjort massor av beräkningar, och vet vad vi är beredda att ge. Vill någon ge mer eller att köparen inte accepterar, så backar vi ur. För vi är inte beredda att betala som om det vore klart att flytta in och bo i huset, även om vi gärna vill ha det. Det är otroligt mycket jobb och pengar som behöver till för att det ska bli bra.

Får vi huset till det vi vill, så finns det iaf stora chanser till att det kommer bli ett mycket charmigt hem. =) Jag hoppas att det går vår väg. 2009 har varit ett prövningarnas år för oss med arbetslöshet och ryggmärgsskada. Min skada i ryggen har jag inte nämnt så mycket... men den har ställt till enorma bekymmer det här året. Jag har inte klarat av mer än det allra nödvändigaste, haft svårt att gå och köra bil bla. Det var mycket därför vi flyttade in till stan, även om jag inte berättade det här.

Så nu hoppas vi att 2010 kan få bli året då vi båda får jobb, och ett bra boende för våra barn och oss.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela