Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Sorry

Publicerad 2009-11-23 15:07:02 i Allmänt,

Fy, vad jag är dålig på att uppdatera bloggen!!! Men jag bloggar ju mest om pyssel nu i juletider, och det hamnar såklart i pysselbloggen. Och jag är som jag berättat tidigare lite rädd för att lämna ut för mycket privat här, efter händelserna som varit tidigare. Men lite kan jag såklart berätta. =)

Jag känner mig superstressad inför julen i år. Hur knäppt som helst, för så här mycket tid att ordna med allt brukar jag aldrig ha. Eller också är det därför som jag känner stressen. Mina krav på hur julen ska vara ökar, när jag inte kan gömma mig bakom tidsbrist...

Stugan är i stort sett färdigpyntad, det är mest att fixa utomhus kvar där. Jag vill ha ordning under snön... ;-) och granris på trappan. Just det ja, jag vill ha någon krans eller hjärtan på vår pardörr också. Sedan får det räcka. Nästa vecka ska vi ha julklappsbyte i stugan med Melwins kompisar och deras goa mammor såklart. Det blir lite adventslunch och förhoppningsvis en mysig eftermiddag med massa julstämning, prat och skratt.

Lyan i stan börjar också ändra stämning. Idag har köket fått nya gardiner och lite annat pynt. Bland annat en helt otroligt snygg ljusstake från Thorstenssons el. Den är jättehög(den når mig till revbenen, och jag är 170cm lång), och blev snygg i det stora fönstret. Jag ska fota när alla detaljerna är på plats. =)

När J kommer hem från jobbet idag ska vi åka till Örebro med min nya symaskin. Den plockar inte upp undertråden, och det är ju en fördel om den gör det... Jag har ringt och pratat med dem och de gav rådet att byta nål och trä om den. Men det hade jag redan testat, så det är nog något annat. Vi får se vad de hittar på. Hoppas det är något enkelt fel, för jag behöver min nya fina racer till projekten som ska bli klara inför jul...

Vi ska passa på att handla julklappar och födelsedagspresenter idag också. För efter lönen senare i veckan är det säkert mycket mer folk att trängas med i affärerna.

När tror ni det kommer snö då? Jag är iaf fruktansvärt trött på detta grå regnväder!!!

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela