Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Trött men glad

Publicerad 2009-11-08 05:44:15 i Allmänt,

Igår hade jag visning av MyKidoo igen, den här gången hos min syster. Jag var lite pirrig, för det är ju lite läskigare att ha visning för sådana man redan har en relation med... Det känns lite skumt att ta en annan roll än den man är van vid. Men det här blev en utmaning i detta, för bland gästerna satt syster, mamma, pappa!!!, systers man och en barndomskompis bla. Men det var den visning som jag är mest nöjd med än så länge. 

 Off The Rack 

Jag lånade syskonbarnen som modeller, och Kellie det lilla yrvädret lättade upp stämningen ordentligt. Allt jag tog ner från ställningen drog hon till sig, höll över magen och sade MIN! Behöver jag berätta att hon är min stabilaste kund. 98% av min kollektionsväska tillhör Kellie om hon får säga det själv, och det hon inte vill ha är Melwins. Hahaha Nu ser jag fram mot torsdag, då jag har två visningar till. Hoppas det känns ännu bättre då!!!

 Shopping 3 

I fredags gjorde jag något som jag tjatat och längtat efter lääänge. Ni som läser min andra blogg vet vad det är redan... Jag köpte en helt ny symaskin!!! Och jag är så GLAD!!! Det är inte en värsting som mammas, men har 103 sömmar och jag kan sy ord mm. Så nu får jag vänja min med att klippa tråden själv och fälla ner pressarfoten med en spak och inte trycka på en knapp... Men det ska nog gå. Hehehe

Jag hade nog tänkt köpa den modellen som är något enklare än den här, och kostade 1000kr mindre. Men han prutade ner den här med 800kr, det är 20 sömmar mer och det finns en pressarfot som driver övertyget lika mycket som undertyget. (bra när man mönsterpassar, så att inte tygerna drar åt olika håll...) Därför blev det den mer avancerade maskinen som fick flytta hem till oss.



Idag är det farsdag och ett fullspäckat schema. Babysim med lilleman, klippning hos bästa goaste Malin, ev hockey i Ö-o, fira J, min pappa och min morfar och åka till graven och tända ljus. Så ikväll kommer vi nog sova gott framför tvn.

Ha det gott!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela