Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Höstlov

Publicerad 2009-10-31 08:04:12 i Familj/vänner,

Årets höstlov har varkligen varit lugnt och mysigt. Vi bodde i stugan några dagar, där finns inte en massa måsten och vi bara var... I torsdags packade vi ihop våra saker och återgick till stan. Det är skönt att komma tillbaka till alla bekvämligheter som saknas i stugan, som skötbord och spjälsäng. Igår åkte jag och alla barnen in till Ö-o och träffade M-L och hennes barn. Det var mysigt. Vi gick på Museum och shoppade i lite affärer. Tyvärr höll de på med en stor renovering på museet så mycket var avstängt. Men det vi såg var intressant. 
 Babysitting 

Vi shoppade en hel del till alla utom mig... Och jag skulle faktiskt behöva lite påfyllning i garderoben, för jag har gått ner 15 kg sedan juli. Det är ju väldigt skönt, men jag har inte så mycket kläder som sitter bra. Jag ska gå en sväng i hembyn idag och se om det kan finnas något där kanske. Det enda som var trist igår var att E surade ihop på slutet. Det blir ofta så, när hon inte får allt hon pekar på... Men hon har själv valt att sköta sina egna klädinköp med barnbidraget, och då måste hon stå för det. Dessutom vet jag att hennes pappa skjuter till med en massa kläder till henne. Och anledningen till att jag INTE gör det är att hon behöver lära sig att hantera pengar. Visst köper vi oxå en del till henne(även igår).  Och det slutade med att jag blev ledsen och T mådde dåligt över sina vinterkläder som hon fått. 
 Thumbs Down 

När vi kom hem igår så hängde ett paket på dörren. Det var vinternyheter från MyKidoo. Ytterligare en kommer nästa vecka. Igår fick jag iaf, sovpåse, nattlinne, tvådelad pyjamas och en cool mössa. Det blir kul att ha med lite nytt när jag ska ut på mina kommande visningar. Just nu har jag tre inbokade. Så det känns iaf bra!!!

Ha det gott!





Kommentarer

Postat av: Mamma Malin

Publicerad 2009-10-31 21:21:06

Gud vad bra gjort o gå ner 15 kg!! Det skulle jag också vilja göra... Fick barn i början av Juni o jag är ute o går o går o försöker äta ganska nyttigt men inte fasiken vill vågen gå neråt.. :-( Vad o hur har du gjort för att gå ner så mycket i vikt?

Mvh Malin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela