Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Mössor, mössor, mössor...

Publicerad 2009-09-28 09:39:21 i Pyssel,

Jag har under en längre tid letat efter ett bra möss-mönster, jag har tom försökt rita egna. Men inte känt att de fått den modell jag ville riktigt. Därför blev jag mycket glad när jag provade mönstret i boken Baby Cool, det var precis det jag letat efter. Den boken har jag lånat på biblioteket, men den kommer jag köpa så fort jag hittar den i butik. Den sitter bra och har lite lagom "pös" upptill. Min egna lilla fotomodell visar upp modellen. =) Det är perfekt att sy mössor av stuvbitar som inte riktigt räcker till några kläder, annars blir de bara liggande i skåpet. Nu har jag klippt ut ett gäng mössor av mina lite större stuvar, och nästa steg blir att sy dreggel-scarves av de små bitarna. Ekonomiskt va...???

En svart mössa med grön applikation, som matchar hans svarta baggy-jeans.
en

Det är roligt att vara fotomodell!!!
 

Här är några färdiga mössor.


Här är en hög med tillklippta mössor, som väntar på symaskinen.


I helgen hade vi bytardagar här i vår stad, mellansveriges största enligt lokaltidningen. Jag gjorde ett riktigt fynd i år!!! Det är snart dax för lilleman att byta bilbarnstol, och de är ju inte billiga. Minst 3000 kr får man räkna med, och det är mycket pengar för oss nu när jag är hemma och Jonas kanske blir arbetslös på riktigt... Så när vi fick se en Britax freeway (eller om den heter twoway...) med urusel klädsel men bra skick förövrigt för 50 kr, då slog vi till. Jag har redan klippt till alla delarna till nya klädseln, eller till den ena klädseln... *hehehe* Den första blir i brunt molntyg. =) Jonas har valt ett svart retrotyg, men jag behöver köpa till ett enfärgat, så det inte blir FÖR grilligt. De som haft stolen innan oss hade försökt med alla medel att lappa och laga på klädseln. Den roligaste lagningen var ett jätteplåster som höll ihop ett hål... Jag visar bilder på allt när den är klar. =)

Nej, dax för frukost, nu när lilleman sover middag.

Ha det gott!!!





Kommentarer

Postat av: Syster

Publicerad 2009-09-28 11:47:14

Hallåj! Har du nån rosa molnmössa i Kellies storlek till salu??? Skulle bli supertufft till hennes skinnjacka! =)(Även den fyndad på bytardagarna för 50kr!!!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela