Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Svårighet nummer 2.

Publicerad 2010-01-28 18:11:01 i Allmänt,

Idag stäldes vi inför ytterligare en svårighet. SHOPPING! Vi var i Örebro och skulle köpa material till presenter, och det är sååå lätt att komma ut ur butikerna med för mycket. Det enda vi köpte som inte var planerat var lite kläder till Melwin, men vi höll oss ändå inom budget. De affärer jag är mest stolt över att lyckas hålla mig till planen i är Ikea, Panduro och Calletex. Det har nog aldrig hänt att jag inte köpt mer än planerat tidigare.

När vi kom hem ringde min lilla mormor med ett tips inför storebrors stundande 40-årsdag. Lyckas jag få ihop den så blir jag förvånad, men nu kör vi på. Jag kan inte berätta vad jag ska göra, det får ni veta efter födelsedagen i mars. Även kusin Kellie har en present på gång, utöver högarna till de egna älsklingarna. Oj, vad jag kommer få sitta uppe i smyg om nätterna och pyssla den närmaste tiden...

Jag såg att min syster lämnat en kommentar om lämpligt kalas-fika. Jag undrar just om vi har samma "bloggrunda" för jag såg dessa skapelser igår, och blev helt salig. Det kommer garanterat bli någon variant av dessa bakverk på pinne, nästa helg. http://www.bakerella.com/make-your-cupcakes-pop/ Vad kan man mer hitta på till ett barnkalas för 9-åringar. Vuxenkalasen är ju inte krävande på samma sätt, då räcker det med fika...

Gårdagens positiva var att en studiekompis fått en ekonomichefstjänst. Stort GRATTIS igen Ingela! Och dagens positiva... låt mig säga så här, håll en tumme för mig klockan 13.30 imorgon... Wiii vad spännande!!!

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Syster

Publicerad 2010-01-28 22:33:03

Cake Pops var med i en av böckerna i receptsamlingen man kan köpa med Aftonbladet nu... Boken heter "Baka med Barn" och där finns MASSA saker som passar till kalas! =)

Postat av: Ingela

Publicerad 2010-01-29 08:19:52

Hej och tack för hälsningen. Jag ska försöka hålla båda tummarna vid ett-tiden. Får väl försöka hitta på nåt där man slipper använda tummarna. ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela