Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Semester på riktigt

Publicerad 2010-07-19 10:55:57 i Övrigt,

Idag är den första "riktiga" semesterdagen, och vad händer då... Jo, vi ska efter ett antal samtal åka till BVC med lilleman för att kolla en stor svart böld som han har i munnen... Han är ju tredje barnet här i familjen, så vi har inte stressat upp oss så mycket över den när den var mindre och mer blåaktig. Jag tänkte att det säkert var en kindtand som vill komma igenom tandköttet.

Men nu de senaste dagarna har den växt och ändrat färg till svart!!! Dessutom har lilleman som är konstant glad, förvandlats till en trött gnällspik som bara vill sitta på armen eller sova. Så nu ringde jag runt tills någon gick med på att ta emot oss. (häxan surtant=jag...) Förhoppningsvis är det inget farligt, men nu får vi det kollat iaf. *SKÖNT*

När vi inte är i lägenheten och inväntar bvc-tiden, så är vi mest i stugan och bara är. Jag har kört ut en massa tyger, och idag ska symaskinerna få flytta ut. Hoppas även att mina nya tyger kommer med posten idag, så jag får med dem till stugan. <3

Det är en hel del projekt som jag planerar att dra igång på semestern.
- måla möbler
- sy gardiner
- sy kuddar
- sy kläder inför ett byte. (Pop overall mot hemsytt) *perfekt*
- ev syr jag nog något åt lilleman oxå...

På onsdag ska vi stå och sälja på en bakluckeloppis, i järmnboås. Välkomna då!!! Det börjar kl 13 och slutar 16.00. Förutom loppis finns det vid Finnsjöstrands bygdegård en nyrenoverad badplats och ett mysigt café. Hoppas det blir mycket folk som både säljer och köper!!!

Under tiden som jag skriver det här håller jag på att ladda hem alla program till min nya telefon. En iPhone... Om den funkar som jag tror så kommer jag kunna blogga mycket lättare. Hoppas det är så. =) Då kanske det kan bli lite fart här på bloggen igen.

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela