Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Skum känsla!

Publicerad 2010-06-11 17:14:43 i Övrigt,

Idag har jag semester, för lillskruttan slutar 2:an och vi har haft visning av lägenheten. Det var tre par här, och fler kommer visst nästa vecka. Det kändes otroligt skumt att det gick runt människor här och ville bo "hemma hos oss". Jag har inte flyttat till huset mentalt än, och tyckte det vart lite jobbigt. Helst skulle jag vilja ta med lägenheten och ställa den på Villagatan... Nu låter det som att jag inte alls vill flytta till huset, men det vill jag absolut. Men lägenheten är lite speciell för mig. Som tur är ska vi till huset ikväll, då kommer nog min olustkänsla att släppa. =)

Jag börjar misstänka att allt inte gick riktigt rätt till när vi fick den här lägenheten. För nu är det ett 10-tal som köar för en 5:a i vår stad, och garaget är det kö på inom huset... När vi fick den här så fick vi visningen av en vaktmästare, och bestämde oss på plats. Han lovade oss kontraktet om vi gick igenom UC-kontrollen. Han lovade oss även garaget, som han sade hörde till lägenheten. Så vi börjar misstänka att vi hade en himla tur, och att vaktmästaren lovade lite mer än han eg fick... =)

En (lite finare) äldre dam som var här blev mycket upprörd över att behöva vänta på att de som stod före i kön får tacka ja eller nej först... Hahaha, hon var nog ovan att inte få som hon ville. "För de vill faktiskt bo så hääär, i en paaaraaad våååning... " Jag skulle vilja se henne en fredag med liveband på puben i huset... hehehe

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela