Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Vab

Publicerad 2010-06-17 10:37:25 i Övrigt,

Idag är jag inte på spa, som jag borde varit med resten av jobbet. Lilleman tyckte att lite förkylning och feber passade oss bättre... Jag kan inte gärna be Jonas stanna hemma när vi faktiskt inte ens ska jobba... Att vara hemma med sjuka barn är lite jobbigt rent mentalt tycker jag. Inte att han är jobbig och gnällig, det är helt ok. Men eftersom jag är pigg, så känns det som om jag skolkar... Jag vet ju att någon måste vara hemma, men det ger mig en liten klump i magen...

Något som är lite roligare är att vi hämtade hem ett gäng tapetkataloger igår. MUMS, vilka härliga tapeter vi hittat!!! Jag har en favorit till köket, den är sååå kitchig... =)


Den är som ni ser turkosgrön i botten, det man inte ser är att den är vitprickig oxå. Jag gillar den hur mycket som helst. Tyvärr har jag predikat om inredning lite för mycket för min äkta hälft... För hans första kommentar var att den kommer inte riktigt att funka med halltapeten, och man vill ju ha det enhetligt... *suck* Var han tvungen att komma ihåg just det, vi kunde ju gjort ett undantag... ;-)

Halltapeten vi gillar mest just nu är blå och vit, men det kanske går att tänka om på den... Vi får se hur det blir. Jag har några förslag till Tildas rum, som hon ska få välja mellan. Åååå, vad jag längtar efter att få sätta igång. I lördags köpte jag en hel del coola möbler på loppis. De ska målas och fixas, sedan kan ni få se bilder av dem. På lördag ska jag dit igen, för mina kontanter tog slut sist, och de tar inte kort. Det fanns några inredningsdetaljer, som jag verkligen hoppas står kvar då...

Nej, nu ska jag försöka städa lite i lyan. Ikväll kommer ett par som ev ska ha lägenheten. De kommer ha med sig kamera och fota, och då vill jag att det ganska städat... Det lät dessutom som om de vill flytta in tidigare, hoppas det. =)

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela