Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Borta bra, men hemma bäst!!!

Publicerad 2010-05-27 16:13:45 i Övrigt,

Nu är min första jobbresa avklarad också. Det var hur jobbigt som helst att vara hemifrån... Sådan här hemlängtan har jag nog aldrig känt!!! Men nu är jag hemma igen, och det är underbart. Kursen var ganska bra, så lite nytta kommer jag nog få av de här dagarna iaf. Företaget har en lägenhet i Sundbyberg på 157 kvm, så det fanns gott om plats. Gott om plats och gott om fritid, men inga pysselsaker... Inte konstigt att man längtar hem. =) Dåligt samvete får man ju oxå när man sjunker ner i soffan med en bok klockan 5. Samtidigt som man vet att den äkta hälften jäktar som mest för att hämta barn och ordna med mat plus alla andra måsten som hör till i en 3-barnsfamilj, en vanlig vardag.

Jag hann gå lite på stan, och det är otroligt mycket som kretsar runt ett visst bröllop. =) En häftig sak som jag råkade få se, var en övning med den ridande orkestern. De stoppade upp all trafik i centrala sthlm när de kom ridande på sina blanka hästar. Det var lite maffigt faktiskt. Tänk vad nervösa de måste vara, speciellt Daniel som inte är lika van med all uppståndelse.

Nu till något helt annat... Ikväll är det ett tv-program som är inspelat i huset där vi bor. Kniven mot strupen, heter det. Det ska bli kul att se. (hoppas att jag inte dyker upp i rutan...) Min kollega var där och åt, så hon borde vara med lite iaf. =) Häftigt!!!

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela