Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Nu så...

Publicerad 2010-10-16 13:40:41 i Övrigt,

Tänk att det ska vara så svårt att få till ett blogginlägg ibland... Men efter en seg förkylning, datastrul, borttappad kamerasladd och en helg med huvudvärk så ska jag försöka få till ett litet inlägg. Som ni säkert förstår så har det inte hänt så mycket med renoveringen heller, vilket är mycket frustrerande!!! Men just nu är vårt liv väldigt intensivt och vi får gilla läget... =/  Den 2:a november kommer en tjej hit och har inredningsparty, och då SKA jag ha flyttat in på mitt syrum!!! Så jag kan få piffa ordning i vardagsrummet...

En som softar och njuter av livet är prinsen... =) Vårt badrum är inte mycket större än en normal garderob, så ett badkar är helt uteslutet. (tyvärr) Men en dag gick prinsen runt och tjatade om att bada, hela tiden. Då fick jag en idé... Jag tömde ur hans leksaker och fyllde leksakskorgen med vatten... Vips, så hade han ett sittbadkar. =) Det kallar jag compact living. =) Visst ser det härligt ut?!


  
Lite sömnad har hunnits med mellan hostattackerna.
En tunika i den fruktansvärt fina velourtyget från JNY.


Två beställda mössor.

Ett sadelskydd.

Ett gäng mössor och scarves. Även luvtröjan är nysydd.(scarfen skär sig ordentligt med tröjan... men den passar med overallen. =))

Luvan är fodrad med turkost molntyg.

Pappa och prinsen har matchande mössor, något som liten tycker är fantastiskt kul <3


Så, det var en liten uppdatering från mig. =) Nu ska jag passa på att sy lite när lilleman sover middag. För det börjar bli dags att komma igång om jag ska ha något att sälja på julmarknaden.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela