Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Penningslukare

Publicerad 2010-09-25 06:28:52 i Övrigt,

Igår gjorde vi en resa till Örebro, för att köpa lite småsaker till huset. Det är en riktig penningslukare det här huset. ;-) Men för varje investering blir huset liiite finare. =) Igår köpte vi tapeter till hallen (syrummet), gardinstänger till köket, gardiner (billiga, provisoriska...), fönsterlampa, blomma och kruka(de sista tre till vårt sovrum), och sist men inte minst en garderob till Emmas rum.

Oj, vad dåligt den syntes... Den är riktigt snygg tycker jag iaf. Och nu hoppas vi att fröken tonåring ska tycka det också, hon hade spanat in garderober i en helt annan prisklass... Men pengarna behöver räcka till så mycket just nu... =)

Jag köpte lite tyger när vi ändå var i stora staden. De hade slut på svart velour och svart mudd, så jag måste åka tillbaka nästa vecka... *typiskt* Men jag hittade bla ett supersnyggt velour i duvblått, av det ska jag testa att sy en tunika i vuxen-storlek. =) Jag har en modell i huvudet, som jag ska testa att få ner på ett mönster. *rooooligt*

Om jag bara hinner i helgen, så kommer jag regga firman då... Och det känns både otroligt spännande och ganska läskigt...

Idag öser regnet ner, och vi ska ha en röjardag i huset. Förhoppningsvis hinner vi en bit på renoveringen och mina beställningar också. Jag har fått hem så fina tyger som jag ska sy till julmarknaden av!!! Så nu vill jag bara få klart syrummet, för då först tänker jag börja sy av dem. =)

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela