Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Så här kan vi inte ha det!!!

Publicerad 2010-09-20 10:59:17 i Övrigt,

Trappan i drömhuset är gjord i trä, och ganska sliten. Trappstegen är lite för smala och under åren så har huset satt sig, och trappan har kommit att luta lite framåt. Dessutom finns inget trappräcke... Det är livsfarligt!!! Min mormor och morfar har inte ens fått gå upp på övervåningen pga trappan. Vi har funderat och funderat på hur vi ska lösa problemet utan att förstöra charmen med trätrappa. Och tänkte hitta på något efter att de oinredda rummen blir klara.

Men i lördags fick vi nog av att "leva farligt" då Tildas bonusmamma ramlade utför nästan halva trappan!!! Så nu målar vi trappan ljusgrå, sätter på mörkgrå halkskydd på varje trappsteg och sätter upp ett räcke. Det här får gå före de andra projekten. Ingen ska behöva göra sig illa i våran trappa, det vill vi verkligen INTE!!! Att det sedan inte blir den snyggaste trappan i världen, det kan vi leva med.

Idag har alla barnen studiedag, och jag är hemma med dem. =) Vi har inga saker vi MÅSTE göra på hela dagen, skönt. Jo visst ja, jag ska göra en SWOT-analys inför medarbetarsamtal med storchefen imorgon. Det blir intressant att höra vad som är på gång. Som sist in på en nystartad arbetsplats är jag inte helt trygg med min possition. Men, men jag tänker inte oroa mig innan jag vet vad som är på gång. Det värsta som kan hända är ju trots allt att de måste säga upp personal. Och då får jag iof mindre pengar, men samtidigt mer tid med barnen. Vi slimmade ju vår ekonomi i våras, och jobbar vidare på det trots lägre kostnader och högre inkomster. Det gäller att amortera när räntan är låg och inkomst finns. ;-) Efter vår ekonomiresa för snart 2 år sedan, kommer jag aldrig ta fast inkomst för givet igen...

Nej, nu har jag svamlat klart...

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela