Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Vårfix

Publicerad 2011-04-09 16:46:17 i Övrigt,

Vad härligt det är med sol och värme, man blir sugen på att vårfixa både ute och inne. Och det är precis vad vi gjort idag. Kört några vändor till återvinningen med grenar och löv, klippt granhäcken på ena sidan och krattat massor. (och massor är det kvar!!!) Det är så kul att ha en egen trädgård att greja i igen!!! Den gör mig så glad, att det är larvigt. För den är verkligen inte fin egentligen... Men den är våran! =) Snart har det torkat upp tillräckligt mycket för att min far ska kunna dundra in med grävmaskinen och sätta fart på sommarens stora projekt. Trädäcket. =)

Så här såg det ut när Jonas kapade ner en bit av granhäcken. Här hade prinsen tröttnat, så vi var inne och städade istället. =) Kolla in prinsens chokladspår på rutan... =/


Just nu har jag en vilopaus efter att ha röjt ur hallen. Alla vinterkläder ligger i tvättstugan, och de för små kläderna är utrensade. Mycket Melwinkläder som fick rensas bort... Ska kolla om det finns någon som har en lite mindre kille som vill ta över dem, det känns dumt att slänga fina kläder och jag är för lat för tradera. =/ Det är så skönt att röja och rensa. =)

Det tråkiga med våren är att man ser hur skitiga fönstren är. *urk* Jag funderar helt allvarligt på att anlita någon firma och utnyttja Rut-avdraget. I stan har vi 12 fönster och i stugan 9 (okopplade) och så vill jag ju såklart tvätta eller sy nya gardiner till alla rum. Det tar väldigt mycket tid och jag kommer garanterat få ont i min knasiga trasiga nacke. Så en firma som tvättar fönstren i stan tror jag är välinvesterade pengar. Men först ska köket bli klart, annars är det inte så stor idé att tvätta några fönster. =)

Nej nu kan jag inte sitta här och drömma om fönsterputsning längre, dax att städa och röja i resten av huset.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela