Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Happy, happy, happy!!!

Publicerad 2011-02-26 08:09:20 i Övrigt,

Nu är vi riktigt på gång med köksrenoveringen. Igår köpte vi kakel, beställde tapeter och kollade ut vilken bänkskiva och diskho vi ska ha. *GLAD* Jag har varit velig vilken stil köket skall få, och tänkte att den tapet vi faller för får bestämma stilen. Och så här ser den ut:



Japp, den ser ut som gamla tidningar. =) Så nu kommer köket få svart och vitt som bas, vilken skillnad mot nu. Jätteblått och terakotta...*rys* Men det var ju modernt när de förra ägarna valde det. =) Tänk att man ändrar smak så otroligt på några år!

Så det här är planen. Hög bröstpanel i pärlspont (vitmålad), tidningstapet, hissgardin och stolsdynor i svart och vitt, svart bänkskiva, keramikho och vitt kakel. Vi valde vanligt slätt 15*15 kakel. För vi vill inte lägga en förmögenhet på den här renoveringen, och då kan vi enkelt ändra stilen efter årstider och humör. För tex Lagerhouse har coola stickers som man klistrar upp på kakel. Detaljerna i köket kommer vara lite i gammal industrikänsla. Det är snyggt tycker jag. =) Och säkert blir det lite betong oxå. Åååå, vad jag längtar efter att få piffa!!! Men först måste vi göra grovjobbet... =)

Dagens tips: Om ni har vägarna förbi Örebro, så har PK-Design (en superduper-inredningsbutik) 30% på hela sortimentet nu. Jag köpte en "fågelbur" som jag ska ha en plättar i luften i och en olivkrans. Men jag ska tillbaka och köpa mer saker till köket. Vår son var på röjarhumör igår och passade bättre i butiker som K-rauta än sköra inredningsbutiker... ;-)

Den här helgen ska jag förutom dagens två träningspass sy klart det sista på några beställningar, spackla köksväggarna och om jag hinner börja måla på några loppisfynd. Våren ger lite ny energi, eller hur. =)

Ha det gott!!!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-02-27 08:07:21

Härligt att ni är igång med köksrenoveringen. Det är trots allt det viktigaste rummet i huset då man spenderar en hel del tid där.

Industrikänsla blir jättesnyggt. Intressant att se tapeten på väggen. :-) Cool!



Ha en underbar vårdag!! Hälsa familjen!



Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela