Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Sportigt lov

Publicerad 2011-02-22 09:55:31 i Övrigt,

Vilket underbart sprotlovsväder det är i år!!! Om man ska vara lite närking så kunde det få vara liiite färre minusgrader, men i övrigt är jag nöjd. ;-) Lillbus har åkt sin första längdskidtävling!!! Tyvärr var kortaste banan 600m, och det var lite långt för hans korta små ben. Efter halva banan bröt han och gick in i kluddstugan där han hört att det fanns våfflor och bullar... Vi hade inga skidor i hans storlek, men det fixade kusinerna O och W som hade ett par de inte använde längre. Tack för det!!!

Idag ska lilla storasyster åka skridskor med sin kompis och hennes familj. Är det sportlov så måste man ju sporta oxå, eller hur... ;-) I söndags testade jag, Emma och Sandra en för oss ny motionsform,Afrikansk dans. Jag hade inga höga förväntningar, men hjälp vad roligt vi hade!!! Om det sedan var dansen i sig eller sällskapet låter jag vara osagt...Men skrattkramp hade jag till slut... Och nu på lördag ska jag testa Zumba och Rock´n roll fitness. Spännande. =)

Sjukgymnasten ringde igår, och erbjöd mig att ingå i en studie om yogans effekter på stress. Jag har inte bestämt mig för om jag ska gå med. Men jag är lockad, för man får ta en del tester under studiens gång. Och jag gillar när jag kan se effekten av det jag gör. Motion -> sänkt blodtryck osv... Vi får se hur jag gör. Mina första två veckors hemläxa har iaf gett -1,4kg på vågen, vilket jag är nöjd med. Hoppas det fortsätter så här lätt... =)

Nej, nu ska jag stänga av datorn. För det är oxå en del i omläggningen till ett sundare liv. Datorer umgås jag med så det räcker och blir över på jobbet. På fritiden får det bli annat. Därför kommer inte bloggen uppdateras speciellt flitigt, utan bara när jag känner för det... Och om det blir en gång om året eller tre gånger i veckan det kommer bero på vad jag har lust med just då. Positiva energier är vad familjen W är på jakt efter den här våren.

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela