Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Hallå, någon som minns mig?

Publicerad 2011-07-17 18:21:25 i Övrigt,

Jag gissar att de flesta som kikade in till mig ibland, har tröttnat på min urusla uppdatering... Men det blir ju så ibland. =) Vad har hänt sedan sist då? Jobbat en massa som vanligt, mormor har fått en permanent lägenhet på ett äldreboende, jobbet har fått nya lokaler =), J har haft en vecka sem med barnen, nu är det min tur att ha 3 veckor och lilla bus har slutat med blöjor.(eller han håller på iaf) En kort sammanfattning på de sista veckorna. Spännande va??? ;-)

Nya lokalen till jobbet känns riktigt bra. De ligger centralt och blir helt nyrenoverad. Flytten blir i månadsskiftet aug/sept, hoppas vi kommer trivas där. Nu har vi små mörka lokaler utan bra förvaring. Och jag avskyr verkligen att inte kunna ha struktur... Nu kommer jag kunna det. =) Det går tydligen ett rykte i vår lilla stad att det är jag som ska ta över lokalen, och ha mitt pyssel i. Men det är alltså helt fel, det är mitt riktiga jobb som ska flytta dit. =)

Idag tog Bus och jag bussen till Örebro där vi mötte J, sedan var vi i stadsparken och på Stora Holmen i ett antal timmar. Sonen var väldigt nöjd med att åka buss, lilleputt-tåg, båt och karusell... Han är helt galen i allt med motor. Även symaskinen är kul, så igår satt han i mitt knä medans vi sydde lite nya kläder till honom. Han sköter fix-knappen och plockar ur nålarna när jag kör. =) Trevligt med sällis. <3

En sak till har ju hänt. Vi har blivit med kisseunge. =) Hon är så söt, och kommer flytta hem till oss i september då hon blir 12 veckor. Nu ska vi enas om ett namn oxå, det är inte så lätt.

Nu ska jag tvätta av min son, han har rester av allt han ätit under dagen runt munnen tror jag...

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela