Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Vilken social helg!

Publicerad 2011-05-08 13:28:57 i Övrigt,

Undrar just om det är solen som lockar ut oss och ser till att vi får ett socialt liv igen. Trevligt är det iaf. =) Igår hann vi med fika i chefens sommarstuga, fika hos storebror och ett besök i vår lilla stuga innan vi for hem till huset och grillen. Idag har vi redan nu när klockan är ett haft både fikafrämmande och varit på fotbollsmatch. En social helg helt enkelt. =)

Det var T som hade sin första match, och hon hade en stor fanclub med sig. Hennes pappa, bonusmamma, farfar, jag, Jonas, Melwin, Emma, Alex och Emmas pappa. Vi är en stor modern familj. ;-) T lyckades få iväg en boll rakt i huvudet på en medspelare, men det gick bra som tur var!!! De har inte alltid koll på vart bollen far iväg...

I eftermiddag ska jag nog pyssla lite i trädgården, för jag har fått både pallkragar och gamla fönster.*jippie!!!* Av pallkragarna blir det trädgårdsland och av fönstren ett drivhus/växthus. Jonas tycker det kan bli ett bra terapijobb för mig...!!! Grejen är att jag är hyfsad på att göra ritningar, måla, tapetsera och kakla, men snickra är jag inte så skicklig på... Jag är helt enkelt dålig på riktigt, så vi får se hur det går. Jonas kanske hjälper till om jag ber snällt. =) Eller när han ser hur knasigt det blir... =/

Många projekt är på gång just nu, både inne och ute. Ska försöka slutföra något iaf innan vi drar igång altanprojektet. Tänk om man hade obegränsat med tid och pengar, vad fint det skulle kunna bli då. Jag hoppas fortfarande på att vinna på Triss. =)

Nej nu tänker jag inte sitta här och surfa, utan gå ut och njuta av solen och värmen.

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela