Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Vägbygge

Publicerad 2011-11-02 08:24:12 i Övrigt,

Gatan utanför vårt hus ska asfalteras (lite synd tycker jag) och att påstå att det är lätt att hålla rent hemma just nu vore en ren lögn... Se sista fem veckorna har vi varit konstant leriga känns det som... Men det blir säkert bra när det blir klart. Tyvärr upptäcktes att vårt dagvatten som skall kopplas på ledningen i gatan ligger 9 cm för högt. Så till våren måste vi gräva upp ca 12m in på vår tomt för att justera fallet. Tur att pappa har grävmaskin iaf. =) För just nu känns det som pengarna rullar iväg fort. Jag har gått ner i tid till 80%, kylskåpet och diskmaskinen har pajat under samma månad och E håller på och tar körkort... Undrar varför det alltid är så att allt händer samtidigt?

I vår stad finns ett område som kallas Bryggeriet, där kommunen hyr ut jättemysiga nyrenoverade lokaler till hantverkare. Igår var jag och kollade på en av dessa, men tyvärr låg den inte så bra. Annars är hyran så pass låg att det vore överkomligt att ha den vid sidan av vanliga jobbet. Tänk vad kul med en liten butik/ateljé där jag skulle ha en blandning av kläder och inredning. Jag skulle i så fall kombinera egenproducerat med inköpt. Men, men den här lokalen var iaf inte intressant. Det var väll inte meningen än kanske. Jag hoppas ändå att jag kommer kunna/våga förverkliga drömmen någon gång i framtiden.

Som resten av sverige så har skolorna stängt för höstlov den här veckan. Så idag när det är min lediga dag ska vi åka till storstan och gå på bio. Barnen har valt film, och det blev Bilar2. Filmen är nästan 2timmar lång, och jag undrar vem som kommer tröttna först jag eller Melwin... ;-) Förhoppningsvis är den kul för både barn och vuxna. När E var liten lyckades jag somna på bion ett par gånger, jag är nämligen inte jätteförtjust i tecknad film... Men de nya filmerna är ju lite roligare än de var då.



Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela