Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Köpstopp och jul...

Publicerad 2013-12-02 06:22:01 i Övrigt,

De två går inte ihop! Dessutom infaller jul med en dotters 20-årsdag och Jonas födelsedag. Och det känns som om pengarna sjunker fort på kontot... Det känns inte alls kul.

Häromdagen var vi och gjorde julklappsinköpen, och precis som innan köpstoppet så drogs vi med i köphysterin. Så det var inte bara saker från listan som kom med hem!!! Där är jag lite besviken på mig själv att jag inte kunde hålla mig.

Det var inte så att det var några direkt onödiga saker men allt kostar ju. Så följande impulsköp blev det: 2par leggings till mig(hade hål i två par hemma) , två par strumpbyxor, ett par yllesockor (allt till mig) en platt-tång för sladden gick av i våran förra veckan, nya gardiner och ljusslingor till Lillemans rum. Och vips så hade julshoppingen kostat 2000:- mer än planerat!

Jag kände mig både besviken över shoppingen, men även glad över de nya sakerna. Så jag är väll inte botad från shoppingberoendet än... :-( januari får bli en vit månad. Utmaningen får bli att bara köpa mat och bensin, och att varje dag slänga/sälja minst en sak. Och sedan redovisa dagligen på bloggen. 

Det kan bli kul tror jag. Ska nog tjuvstarta med att rensa bland mina tyger och sälja av.

Nej, nu måste jag gå upp och fara till jobbet! Jag julfixade där i fredags, ska bli kul att höra om det blev uppskattat. Eller om de ens märkt det... ;-)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela