Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Pepparkakshus

Publicerad 2013-12-08 07:02:23 i Familj/vänner, Inredning, Pyssel, Övrigt,

Eftersom jag inte ska köpa en massa pynt i år, så måste jag komma på alternativ. Så idag ska jag ut i skogen och ta hem granris och mossa till dekoration. Och göra en deg till pepparkakshus. Jag ska försöka mig på ett egengjort i år. Det blir väldigt intressant att se om jag klarar det!

Igår var jag i mitt drömhem! En kompis som har ett hem som är som en inredningstidning... Så pynt och pysselinspiration har jag så det bubblar ur mig just nu! Jag får verkligen skärpa mig för att inte springa iväg och köpa julgardiner eller vackra gamla ljusstakar just nu! Jag köpte massor av hennes sons urväxta kläder till bus iaf. 34 tröjor och byxor, de flesta märkeskläder plus massa kallingar och strumpor för 600:-. Det var ett bra och välbehövligt tillskott i lillemans garderob!

Idag ska vi även på 40-årskalas. Jag har en egengjord present.(snål?) Jag kan visa bild på den ikväll, OM frun i huset läser här... Det är min systers man som fyller. Han önskade sig inget speciellt, har inga intressen utöver familjen, de bor i lägenhet och bara en blomma känns fjuttigt när det är en jämn födelsedag. Därav den egenfixade presenten.

Nu ska jag kliva upp och starta dagen, innan mysfrukosten med Familjen Hedenhös. Då kör vi varm choklad med vispgrädde på helgerna. MYS!!!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela