Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Storstädning

Publicerad 2013-12-01 14:11:20 i Övrigt,

Vad skönt det är att rensa och röja. Igår var det lillemans rum som blev offer för mamma-struktur. Han tyckte det var lite stökigt i början, när allt var urplockat. Men nu är han nöjd. :-) tänk om ork och tid kunde räcka till resten av huset oxå!!! Kanske man kan ta ett rum i veckan och göra en sådan här genomgång? 

Jonas och Tilda var i Sthlm och kollade på Sthlm horse show, så jag fick låna hans skruvdragare och gå lös på hyllorna själv... Han har faktiskt inte vågat klaga heller. 😜 Hehehe

Ett bord från Ikea, som jag limmade fast Legoplattor på. Lego är stort här hemma just nu.

Hyllsystem till Lego och annat smått. Det var de skenorna jag skruvade upp. Lådorna tar man lätt av och bär dit man vill. Och extra plus från Bus att de ser ut som verkstadslådor. :-)



Vi sydde draperi till sängen, så den snabbt kan göras om till en koja, som på bilden.

Mstchande gardin, med ljusslinga.

Nya lådor till expedithyllan. Och inga pekböcker eller bebisleksaker är kvar. 

Och en hel Ikeabag med urväxta kläder rensades ur garderoben. Den ekar lite väl tom nu... Den översta hyllan är hemsytt, och den nedre köpta kläder. Så jag vet vad jag borde göra... Sy kläder i stl 110. :-)
Alla bilder togs under tiden vi höll på, så det är därför man skymtar högen med prylar på golvet. Den är ett minne blott numera. 😊

Ikväll ska jag göra ett pyssel med de här.


Vad det blir kan jag visa efter jul. ;-)

Ha det gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela