Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Ledig dag...

Publicerad 2013-06-26 08:36:06 i Renovering,

Jag jobbar ju bara tre dagar i veckan på mitt jobb, och det är tur just nu. Mina lediga dagar är fulla med måsten och det är skönt att slippa ta ledigt en massa. Idag är det tandläkaren med Tilda för tredje gången på en dryg vecka. Hon ska få tandställning och det blir många besök för det. Idag ska hon ta stygnen från förra veckans operation. Hon är inte nöjd över att få vara hos tandläkaren hela tiden på sitt sommarlov... Men i 2-3 år kommer det bli många besök.

En leverans av några plagg jag sytt blir det oxå idag. Roligt och läskigt på samma gång. Jag syr ju inte åt andra längre, men nu gjorde jag ett undantag. Det är ju bra med lite nya tygpengar. ;-) De sista månaderna har min hobby varit mer än dyr, så nu får jag bromsa lite. Speciellt eftersom jag ska gå kurser för 4000:- i höst. Och till det behöver jag en del kursmaterial, och jag har ju svårt att motstå fina tyger när jag springer på dem... Mönstertidningar blir det ju ett antal, och alltid är det någon detalj man saknar till projekten. Men det ska ju förhoppningsvis bli ett antal fina plagg till familjen oxå. :-)

Så här ser kläderna ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela