Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Jag som skulle fira...

Publicerad 2013-11-03 10:27:03 i Övrigt,

Det har varit lite tyst här på bloggen. Livet har kommit lite i vägen kan man säga. Ibland händer allt på en gång, och då försvinner orken lite... Jag hoppas allt löser sig på ett så bra sätt som möjligt ändå...
 
Förra fredagen var jag på syfestivalen i Sthlm, det var lite av en besvikelse faktiskt. Dels var det så sjukt mycket folk, och jag orkar inte trängas för att få handla... Sedan hade de inte några mässpriser på tygerna, ett företag hade tom ökat priset mot sin webshop! Och jag som fyndat så mycket tyger, blev snål. ;-) På mässan köpte jag en stuvbit för 60:- och två böcker i mönsterkonstruktion, som var drygt 100kr billigare per/st mot på nätet. På hemvägen åkte vi via Stoff och Stil, där hittade jag tyger till fler amningstoppar åt svägerskan. Hon har beställt tre till. =) Till mig själv köpte jag en bil fleece till en kofta. Den kan ni se på bilden. Tomtemor möter mysfilt... Men varm och gosig blev den.
Till klänningen på bilden passar den ju inte alls, men med svarta byxor är den ok. =)
 
Idag ska jag försöka få klart vitrinskåpet som står halvklart mitt i vardagsrummet... Jag hade fått en provburk av den ena färgen ist för 1liter som jag beställt. Men igår var jag och hämtade ut paketet med den rätta färgburken. Så nu kan jag måla klart det, och waxa allt. En helt ny teknik för mig, så det är lite spännande.
Förra helgen gjorde vi om lite med borden i syrummet. Vi klöv det på mitten, och gjorde ett vinkelbord av det. Kanonbra blev det. Problemet blev bara att nu får inte vitrinskåpet plats... Men mannen tyckte att jag kan ställa det i vardagsrummet. Tack för det! <3 Mitt pysslande tar över vårt hus. ;-)
 
Ha det gott!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela