Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Äntligen vår!

Publicerad 2014-02-01 07:14:30 i Familj/vänner, Inredning, Pyssel, Övrigt,

Tror ni jag tappat förståndet helt nu? Hahaha. Jag är fullt medveten om att det pågår vinter och snökaos utanför mitt fönster, men februari är för mig uppstarten på våren. Det är nu jag får plocka upp mina Mårbacka pelargoner ur sin vintervila, och i år även änglatrumpeterna. Det är i februari fröerna ska sås och planen för sommarträdgården ska bestämmas på allvar.

Igår smygstartade jag med att byta ut julstjärnorna och pepparkakshuset(som jag haft lite separationsångest att slänga ut) mot lite ljusa våriga blommor. Så här ser det ut på vår köksbänk tex.

Det är tulpanlökar, och i interflorabutiken var de osäkra om de skulle klara sig med bara vatten. Så jag är testpilot och ska rapportera hur det går. Kul! Och jag gillar så mycket den vackra i det enkla. 

Jag har även fått zebra-feber, precis tvärt emot det vackra i det enkla.., ;-) Efter att ha sytt ett par byxor till lilleman, vill jag oxå ha ett par. Och det visade sig att två av mina vänner oxå vill ha. Och vem är jag att neka mina vänner zebra-pants? Så nu är det mycket zebra i mitt liv. Riktigt coola pysa runt och mysa i byxor. <3 min familj tittar tveksamt på mig och nämner 40-års kris lite försiktigt. Men jag är 39 i flera månader till, så det kan det iiiinte vara. ;-)


Modellen är iaf baggy med ganska smala vader och fickor. 

Idag blir jag själv hemma några timmar, sonen ska åka 4-hjuling med en kompis. Kompisens pappa har plogat upp en bana åt dem, så de kommer nog få väldigt kul. <3 Och min lilla T som inte är så liten längre ska ta bussen till storstan med en kompis och shoppa. Så vad ska jag göra då, städa? Tvätta? Baka? Svar: Nej!!! Alla saker jag räknade upp borde göras. Men jag nöjer mig med att koka en kopp the sätta på någon mysig serie på tvn, tända några ljus och så ska jag virka. OM, och det är ett stort om jag lyckas, så ska det bli en liten söt uggla. Jag kan nämligen inte virka... Men man måste ju prova för att lära sig! Och det vore bra med en hobby som inte kräver så mycket material, som är lättare än sömnaden att ta med på resor och till stugan. För utan något att pyssla med blir jag rastlös och olycklig, det är min meditation. 

Ha det gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela