Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Host, host...

Publicerad 2014-02-12 10:20:19 i Övrigt,

Som i de flesta hus hostas det och snoras hos oss nu. Jag är bara lite, lite öm i halsen än men T är ordentligt förkyld med hosta och feber. Men det brukar ju höra till i februari, tyvärr...
 
Annars så förbereder vi våren för fullt nu. Första omgången fröer är i jorden, och fler blomsterfröer är beställda från Impecta. Jag tror att jag kanske köpte liiite mycket, men å andra sidan så har jag två gamla trädgårdar som jag kan fylla upp. =) Sedan är det ju det där med gröna fingrar också, jag kanske misslyckas med många sorter... Då är det bra att ha många från start, eller hur. ;-) hehehe
 
Något annat skoj vi planerar inför är storebrors bröllop i sommar. Han gifter sig med en Filipinsk tjej och det kommer vara människor från många delar av världen som kommer. Bröllopet kommer bli i kyrkan vid stugan, så jag gissar att vår stuga kommer bli välbefolkad denna sommar. =) Dels planerar vi att vara där mycket själva, sedan kommer dottern och hennes kille nyttja den när inte vi är där. Och när de Filipinska släktingarna kommer så behöver ju de bo någonstans också. Eftersom de reser långt, så antar jag att de stannar ett bra tag och umgås med Lyn och lilla bebis Linnea. Det måste vara jobbigt att ens barn och barnbarn bor på andra sidan jordklotet.
 
Alla barn kommer vara tärnor och best men. Lyns mamma ska sy klänningar till alla tjejerna, de är 7st! Och killarna som bara är våra två Melwin och Alex, kommer ha matchande kläder. Emma som är en rockig tjej som aldrig har kjol eller klänning, har fått dispens och får ha en sjal över de bara axlarna iaf. ;-) Jag tänkte virka en sådan här, fast i vitt. http://kungenomajkis.blogspot.se/search/label/d%C3%B6skallesjal-tutorial
 
OM jag klarar det. Annars får jag muta någon att virka den åt henne. :-) Men jag har ju 5månader på mig att få till den, så det är väll bara att öva och öva tills jag lyckas. En duktig virktjej som är sambo med min släkting har lovat att visa mig om jag inte får till det själv. Dessutom har en studie visat att virkning och stickning är lika rogivande som yoga, så det är ju extra bra. ;-)
 
Nu ska jag röja lite i  vårt stökiga hus, och tvätta ett par maskiner tvätt. Bara för att det är så härligt att kunna tvätta igen efter vattenläckan. ;-)
 
Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela