Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Redan söndag.

Publicerad 2014-02-23 07:35:07 i Familj/vänner, Renovering, Övrigt,

Veckorna går fort? Och helgen går extra fort tycker jag. Det finns så mycket kul man vill hinna med! Men den här helgen blev äntligen tapetseringen av hallen klar, så nu kan vi börja pimpa den. Till veckan ska jag ringa banken om en värdering. Väldigt spännande!!! Jag måste erkänna att jag inte har koll på hur huspriserna förändrats sedan vi flyttade hit. Men det vet ju mäklaren. ;-)

Det skulle vara kul såklart om all tid och pengar vi lagt ner på huset har gjort effekt. :-) 

Det blev en stressig och stökig vecka på jobbet, så idag ska jag bara göra saker som får mig att må bra, för att ladda inför nästa vecka. (Som jag hoppas blir mer harmonisk!!!) Ibland händer allt på en gång, och då är det inte lätt att vara ensam...

Min plan för dagen är att skrota runt hemma, baka matbröd, tvätta inför veckan, betala räkningarna och sy något. Det låter kanske inte superkul. Men för mig är det skönt att göra sådant i lugn och ro, och jag mår bra av att ha dem fixade. :-)

En promenad upp till mormor på äldreboendet blir det oxå. Jag var där igår, men då var det bara vikarier. Och de kan inte öppna skåpet till hennes pengar. Men ikväll är det ordinarie personal där. Då kan jag fylla på med pengar i hennes plånbok. Och mormor blev helnöjd med att få besök två dagar på rad. Dessutom var Jonas där i fredags via jobbet och bytte diskmaskin. :-) Hon trivs bra, men visst måste det bli lite tråkigt att sitta där jämt... <3 

Om mormor var sitt vanliga pigga pratsamma jag, så hade jag haft en perfekt mentor för mina trädgårdsplaner. Blommor var hon väldigt bra på! Som tur är har jag en faster som oxå kan, som jag terroriserar med dumma frågor... ;-)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela