Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Dag 8

Publicerad 2014-01-05 08:05:34 i Familj/vänner, Köpstopp, Pyssel, Övrigt,

Igår var det dag 8 och ytterligare en kasse rensades ut ur köket. Den hann jag inte fota innan den hamnade i soptunnan. Jag sydde även klart de två utklippta hundoverallerna. De är så roliga att sy!!! Idag ska jag rita ett mönster på täcke, och testsy. 




Och kanske, kanske föds vår egen lilla valp nästa vecka!!! Det är jättespännande att vänta på besked om vad det finns för valpar i tikens mage. :-) Det vore perfekt, då får vi hem den i mitten av april. Lagom till påskledigheten och alla helger som infaller i maj. Men vi får se. Kineser finns både med och utan päls och i massor av färger. Mamman är en svart med päls, pappan är utan. Så det finns goda chanser för att någon blir svart och utan päls. Hennes förra kull gav tre sådana. :-) 

Och just ja, ytterligare ett tyg är sålt. Totalt har jag sålt saker för 470:- under min utrensning. Jag hoppas det blir mer. Jag har samlat ihop en hel del i säljlådan, och kommer lägga ut på säljsidor. Men jag tror det är bra att invänta lön eller iaf barnbidraget. Januari är ju årets fattigaste månad för de flesta.

Ha det gott!

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-01-05 12:44:21

Himmel vilka söta hunddressar! Förstår att ni väntar med spänning på valpar nu, håller tummar och tår att ni hittar en perfekt valp för er. =)

Här går utrensningen sakta just nu då min värk vägrar att ge med sig..men något litet blir det varje dag och lusten att pyssla och göra fint hemma är på topp.. =)

Svar: Ja, det är nervös väntan. 4st i kullen är tingade, så vi får hoppas att det blir fler än det. :-)

Vad besvärligt med all värk för dig!

Järnboås

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela