Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Dövar dåligt samvete...

Publicerad 2014-05-10 08:46:07 i Familj/vänner, Inredning, Köpstopp, Pyssel, Renovering, Övrigt,

Eftersom vi försöker leva ganska sparsamt och inte har några speciellt dyra vanor, så får jag lite dåligt samvete och lite ångest när vi köper dyrare saker. Och det har vi gjort nu... Till växthuset en möbelgrupp i trä, till altanen en matgrupp i konstrotting och en mysgrupp även den i konstrotting. 

Om det inte blir regn hela dagen idag, så kanske vi kan få ordning på grupperna, och provsitta. Jag hade tittat ut grupperna till altanen i ett reklamblad från Bauhaus, och en café-grupp från IKEA till växthuset. Men, väl där så upplevde vi dem som plastiga, obekväma och dålig kvalité. Så vi hamnade på Sommarlagret, där vi hittade vad vi sökte. Men då blev det även ett annat pris än vi tänkt oss från början... Nu är jag av åsikten att det är bättre att lägga lite mer och bli nöjd, än att bara se till priset. Men visst sved det lite på kontot... :-/

Och som om inte det räcker, så har jag haft ett tygåterfall. ;-) Efter att ha skött mig och sytt av befintliga tyger ett bra tag, så fick jag ett tokryck och köpte en stor hög nya tyger... Från tre olika leverantörer. Det är till Melwin, Tilda och mig själv. Tyger som ska bli sommarkläder, klänning till bröllop och en rock a billykjol bla. Igår dövade jag mitt dåliga samvete över överfulla tyghyllor genom att sy 8 plagg. Men det syns inte minsta skillnad i mitt tygförråd för det...

Två sommarset till brorsdottern i stl 74. Hoppas de ska gilla dem! Ibland är det så kul att sy små flickkläder. Så det fick bli både rosa och små söta rosetter. ;-)


Till Melwin sydde jag byxor i velour, tröja och matchande väst med spetsig luva. Kommentaren blev, "det där är ju tjejkläder". Så vi får väll se om det kommer ligga oanvänt i garderoben.

Det mönstrade blå tyget är ett av de nya. Jag gillar det massor, och vill ha någon top själv i det. 
Det är köpt hos Liandlo. Liksom resten av tygerna på den här bilden.

Så såg en av de tre tygleveranserna ut. :-)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela