Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Nu är det vår!

Publicerad 2015-01-19 13:57:43 i Övrigt,

Eller inte riktigt ännu kanske, men snart. Igår hade faster och jag vår numera traditionsenliga fröbeställning. Precis som förra året går vi ut hårt, och köper massor av kul. Förra året tog jag på mig lite väl svåra sorter, och det blev ett lite krasst resultat. Fastern räddade upp min trädgård med att dela med sig generöst av sina plantor. =) I år hoppas jag att hon kan få lite av mig också. =)
 
I år blir första hela säsongen med växthus. Förra året gick mycket energi åt till att bygga växthus, altan och staket. Nu är det mer småfix kvar med det och fokus kan mer bli att piffa till med växter och rabatter. Och det är ju betydligt roligare än att snickra om jag ska vara ärlig. ;-) Jag är mycket spänd på en del av mina inköp. Vad sägs om popcornsmajs? Hur coolt vore det inte om det kan fungera att göra egna popcorn! ;-) Även vanlig majs ska vi testa, bara för att det är gott. En himla massa blommor och grönsaker ska trängas i vår trädgård. Jag skulle kanske behöva bygga ut med några pallkragar till. För tanken var att jag skulle ha ett trädgårdsland till potatis, lök och morötter. Men förra sommaren flyttade de äckliga mördarsniglarna in i vår trädgård... Så jag vet inte om jag vill odla  i markhöjd...
Lånad bild:
 
Idag längtar jag nog extra mycket efter sol och värme, för jag slog omkull mig ordentligt på en isfläck på lunchen. Och det gör lite ont både här och där... Dessutom är jag en person som jämt fryser, så sommaren passar mig bättre än vintern. Så är det bara. =)
 
Ikväll ska jag avsluta ett projekt som jag påbörjade igår. Jag spikade upp panel bakom kylskåpet(en bit som tydligen blev bortglömd när resten av köket fick bröstpanel) Jag grundmålade igår, men en strykning till och sätta tillbaka elkontakten är kvar att göra. Det kanske inte är ett jobb som ska granskas av en snickare, men det är mycket bättre än innan. OCH dolt till stor del av kylskåpet. =)
 
Ha det gott!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela