Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Host, host...

Publicerad 2014-11-11 18:34:05 i Allmänt, Familj/vänner, Övrigt,

Det var mig en envis bacill vi råkat ut för. Både Bus och jag är fortfarande efter 2 veckor drygt, ganska matta och orkeslösa. Han hostar och har ont i benen och jag snorar... Men vi har upptäckt fördelen med pensionerade föräldrar! De kan hjälpa till när barnen är sjuka! 👍 

Då min mamma var kommunal dagmamma och pappa lärare på transportutbildning, så har jag aldrig haft den lyxen. (Och jag har varit mamma i 21år) Så torsdag och fredag förra veckan, när kruppen släppt och gått över i förkylning tog mormor och morfar över ansvaret för sjuklingen så vi kunde jobba. han sov såklart hemma, men på dagarna var han där. Morfarn suckade lite när jag ringde kl 11 första dagen för att kolla läget. Tydligen hade Jonas både ringt och dykt upp för att fika med dem på sin rast. ;-) Det är svårt att släppa sin lilla sladdis, speciellt när han inte är frisk. ❤️ Så på fredagen ringde jag i ett heeeelt annat ärende... 😉 Hahaha 

Nu ska jag försöka få den lille herrn i säng, så han sover gott innan Hollywoodfruarna börjar. Tisdagar är min TV-kväll. 👍

Annars hittar jag väll honom så här. Han passade på att bygga en koja när vi tvättade klädseln. Eller en studio var det visst, där han skulle ha party. 😄

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela