Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Gott Nytt År!

Publicerad 2008-12-31 10:42:42 i Allmänt,

(gör ett nytt försök att lägga in det här inlägget...)

Så har vi kommit fram till den sista dagen på 2008 då, ett år då det hänt så otroligt mycket. En del bra saker och en del jobbiga och även en och annan personlig katastrof... Jag hoppas att 2009 blir mindre påfrestande, att lillebror föds utan komplikationer och mår bra, att vi kan få ro att landa som 3-barnsfamilj, och att vi alla kan få vara pigga och må bra. Dessutom hoppas jag att mitt drömjobb dyker upp under slutet av 2009!!! =)

Klockan 24 idag når vi en av milstolparna i väntan på lillebror, då har han hamnat på "rätt"sida årsskiftet. Eftersom han har varit på väg att födas flera gånger (första gången i v 23) så har vi haft några datum som vi velat passera. Vi ville passera v 30, julafton, nyårsafton och nästa datum är 16 januari för då får vi föda i Karlskoga. Men jag tror att han stannar i magen i 40 dagar till, nu när vi kommit såhär långt. 40 dagar känns väldigt långt bort, men ändå ganska nära när man tänker på hur mycket vi ska hinna med innan de passerat. Vi måste ta tag i att köpa hem alla praktiska prylar, vi har mest köpt en massa gulliga kläder...

Idag kommer vi att mest ta det lugnt, åka in till stan och köpa något gott att äta och kanske någon film. För första gången ska vi fira ensamma, men det känns faktiskt bra. Jag orkar inte hålla mig vaken över tolvslagen, än mindre vara social... Dessutom ska Emma till en kompis på fest, så då vill vi ha lite koll på dem oxå.

En trevlig nyårsafton och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag alla som läser det här!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela