Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Ja se det snöar...

Publicerad 2008-10-31 07:30:53 i Familj/vänner,

Idag var världen vit när vi vaknade. Gissa om Tilda blev lycklig... Klockan 5.30 var hon redan ute i snön och gjorde snögubbar. =) Det blir så ljust och fint när snön kommer, man blir glad!

Jonas blev kanske inte så väldigt glad, för han hade inte bytt till vinterdäck på sin bil. Vi tjafsade lite om det igår, så OM det mot förmodan skulle vara snö idag så lovade han att byta däck nu på morgonen.(alla väderrapporter sade ju att det skulle vara snö...) Och byta fick han som sagt göra. Han har inte bara sig själv att tänka på längre, då han tar sina beslut. Visst kan det hända olyckor om man har vinterdäck oxå, men då har man iaf gjort vad man kan. Nu sitter jag och väntar på att han ska ringa och tala om att han kommit fram ordentligt. Första halkan brukar ju alltid ställa till det lite på vägarna.

Idag ska jag försöka vara uppe hela dagen, då alla olika aktiviteter hamnat på samma dag igen. Dagen började mindre bra med att jag inte lyckades komma ur sängen. Som tur var så fanns Jonas fortfarande hemma.(jag hoppade ändå över vattengympan igår för att vila fogarna) Så det får blir fogbälte och maximal dos av värktabletter, och sedan har Jonas pratat med sin bror så att jag kan gå dit och lägga mig och vila. Annars skulle det inte fungera idag. Tur att det finns snälla människor runt omkring när man inte fungerar som man vill...

Planen för dagen ser ut så här:
- Emma tandläkaren. (idag igen, vi var där igår oxå)
- Jobbet (lämna nycklar, och berätta om min sjukskrivning)
- Buss till Örebro
- Fika med Malin (och alla barnen) på stan.
- Shoppa vinterkängor på Stadium, de har tag tre betala för två.
- Leta efter en jacka till mig, det börjar bli kallt om magen nu. Min sköna vinterjacka går inte att stänga längre.
- Vila hos Jocke.
- Titta på när de andra discobowlar.

Sedan kommer jag nog att sova till framåt måndag. =) Det är ju inga jobbiga saker i vanliga fall, men för mig är det här ett stort projekt just nu. Tilda har aldrig bowlat, så hon ser verkligen fram mot kvällen. Hoppas att det blir lika roligt som hon föreställt sig.

Ha en trevlig vinterdag allihopa!

Kommentarer

Postat av: Lilla jag

Publicerad 2008-10-31 10:41:32

Hoppas du orkar med alla aktiviteter i dag... Kram

Postat av: Gisela

Publicerad 2008-11-01 10:47:19

Det gick riktigt bra, de sista timmarna gick nog mest på vilja. Men det var det värt. Synd att ni inte kunde följa med.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela