Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Fasad-jobb...

Publicerad 2009-05-25 13:40:36 i Renovering,

Nu är det utsidan på huset som ska få lite välbehövlig omsorg. Jonas håller på att skrapa för fullt, för hans bror ska eventuellt komma nästa helg och hjälpa till med målandet. Hoppas det för det går ju så mycket fortare om man slipper jobba själv. Just nu så krävs det ju att en håller koll på Melwin och sköter "markservicen" så det blir mitt jobb i helgen.

Jag ansvarar även för ytterdörren. =) Den kommer bli ljusgrå på utsidan och vit med ett ordspråk på insidan. Vi köpte även färg till dörrarna inne, de blir antikvita med text på (skafferi & toa). På min lott har jag även att måla om köksbordet, och stolarna + utemöblerna... Hmmm jag har visst en hel del att göra ser jag... Men våra stora tjejer kommer säkert att vilja hjälpa till, så det blir säkert klart till slut.



Här ska vi försöka få till en balkong igen. Den gamla hade ruttnat och blivit avlägsnad flera år innan vi köpte stugan. Så jag hoppas vi kan få till något vettigt... =) Det visar sig...


Emma har varit hjälpsam och oljat trappan, det gjorde hon riktigt bra.


Vårt mål är att när jag fyller (midsommarveckan) så ska fasaden vara klar, och trallen till uteplatsen där de nymålade utemöblerna ska stå under en paviljong med nätsidor som jag spanat in på Coop ska oxå vara på plats. För då kan vi vara ute och fika, det är ju så litet inomhus. Sedan vill vi gärna få klart uteplatsen så att vi kan sitta ute med Melwin utan att han är direkt i solen. =)

Men vi får se hur långt vi hinner, först och främst så ska vi mysa med vår bebis och våra stora tjejer. =)

Ha det gott!!!

Kommentarer

Postat av: Syster

Publicerad 2009-05-25 18:51:25

Jonas K kommer oxå å hugger en pensel om ryggen tillåter eller envisheten tar över... ;)

Har ju en och annan möbel och låda som Jonas W gärna får lyfta sen om ett par veckor... hahaha...

Postat av: Åsa (Valerina)

Publicerad 2009-05-26 22:13:47

Åh då får vi hoppas på att ni får uppehållsväder nu då så ni kan måla för glatta livet :) Vi planerar att måla om vårt hus i sommar.

Ser att ni har en byggställning, har ni hyrt den nånstans? Var isåfall?



Kram Åsa.

Postat av: Gisela

Publicerad 2009-05-27 15:08:29

Det låter som ett helt ok arbetsbyte. =)



Byggställningen är inte hyrd, den tillhör min far. Men det finns säkert att hyra någonstans oxå.

Postat av: Åsa (Valerina)

Publicerad 2009-05-28 13:42:13

Ok då vet jag. Ska försöka kolla upp var man kan hyra en sån,,,vill inte stå på stege när vi ska måla huset :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela