Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Nu är det dags...

Publicerad 2010-08-21 05:09:32 i Övrigt,

Imorgon fm får vi hjälp med flytten, vi bor högt upp och har många tunga ekmöbler... Så vi är väldigt glada över all hjälp!!! Allt är inte packat än, och jag vill dammsuga innan vi drar igång... Och JA jag vet att det kommer bli mer smuts när vi håller på, men ändå... ;-)

Vi ligger efter i planeringen både i huset och lägenheten, för lilleman har varit sjuk hela veckan. Han fick 40c feber natten till måndag och när den försvann i torsdags så blev han helt prickig... Förmodligen 3-dagars feber, vi hoppas på det iaf. Han är ganska trött och gnällig, så vi har mest pysslat om honom istället för flyttfixat. Hela Jonas lediga vecka har gått åt till det här, men han har jobbat i huset så mycket han orkat på kvällar och nätter. Nästa vecka ska jag vara ledig, och hoppas hinna både få lite ordning i huset och städa ur lägenheten.

Jag har inte kameran i lägenheten så jag får ladda upp en massa bilder när bredbandet blir inkopplat i huset. (om några dagar) Men det vi har gjort än så länge är rensat och grävt kanterna på grusgången (fick beröm av en granne för det idag =)) satt upp foder och fixat till runt balkongdörren (tack Jocke för hjälpen) målat tak, vägg, golv och snickerier på T:s rum, och spacklat resten av rummet. Slipning, tapetsering, golvsockel och taklist är kvar innan vi kan piffa hennes krypin. Det blir nog fint, hon själv är iaf helnöjd. Och det är ju viktigast.

Det är så skönt att ha hus igen!!! Men jag kommer alltid älska vår lägenhet, den är så mysig. Något som var betydligt roligare den här månaden var att betala räkningar dock... För man får betala ganska mycket pengar för lägenheter i den här staden... Vi har bestämt oss för att köra strikt budget igen. =) För med ett gammalt hus behöver vi en ordentlig buffert. Både till planerad renovering och till saker som går sönder.

Nu måste jag sova lite, innan familjen vill starta dagen. <3

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela