Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

God fortsättning!!!

Publicerad 2010-12-29 07:27:30 i Övrigt,

Hoppas alla haft en lika avslappnad och mysig jul som jag haft! Vi har dragit ner på alla MÅSTEN, som finns under jul. Tjejerna är ju bara hemma varannan julafton, och då vill vi verkligen umgås. I år var tjejerna hemma. <3 På lunchen kom mina föräldrar och storebror hit, även tomten gjorde ett besök. Till lillemans stora förtjusning, han och tomten är numera nära vänner... ;-)

Lagom till Kalle Anka for gästerna vidare för att fira med min syster och hennes barn. Vi börjar bli för många för att kunna fira på ett och samma ställe. Så det här var ett bra upplägg tycker jag. Efter Kalle var det återigen julklappsöppning. Vi hade som vanligt satsat på en ordentlig grej och bara några småsaker utöver det. Till och med jag fick fina julklappar!!! Tack för dem tomten. =) Fina grå plädar av Emma, en mugg som Tilda målat på fritids, bullformar med texten "mammas bullar" av Emma, en fågelbok(hihihi, kan jag behöva då jag kan ca 5 fågelsorter...) av mina föräldrar och sist men inte minst en elektrisk värmefilt av min man elektrikern. Tack så mycket allihopa!!!

Resten av julaftonen var det lek och bus med nya leksaker och spel. Precis som det ska vara. Emmas kille dök upp senare på kvällen och då blev det glögg och pepparkakor. Det har jag bara fått berättat för mig, för jag slocknade tillsammans med lilleman och vaknade inte förens på juldagsmorgon... Så kan det bli när man jobbar in i det sista... ;-)

Resten av helgen tog vi det lugnt, gick promenader och mös runt i raggsockor och morgonfrilla här hemma. *MYSIGT* Jag jobbar den här veckan, men kommer vara ledig hela nästa. Då hoppas jag att alla håller sig friska, så vi kan vara ute och leka på dagarna!!! Och sitta vid symaskinen på kvällarna. Kanske kommer jag måla några av alla de loppismöbler jag släpat hem... Eller oxå ska jag bara slappa och titta på film... Det får bli som det blir, jag vill iaf ladda mina nu ganska tömda batterier. =)

Hoppsan, vad klockan tickar iväg. Jag hinner tyvärr inte ladda upp några kort, för det är dags att gå till jobbet.

God fortsättning &
Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela