Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Hipp hipp hurra!!!

Publicerad 2010-06-20 11:00:34 i Övrigt,

Vilket bröllop!!! Folk får säga vad de vill, men jag tycker vi har en fin kungafamilj!!! Och prins Daniel gjorde ett bra jobb, tänk vilken press han hade på sig. Här i lyan stod tv:n på hela dagen, så jag missade inte många sekunder. Men jag somnade efter kungens tal... *typiskt* Jag hade velat höra hela Daniels och hans fars oxå, och sett tårtan...

Lite kunglig glans har vi här hemma faktiskt, i form av mårbackapellargoner. =) Det är en av mina favoritblommor, och fanns tydligen med i kronprinsessans bukett. Mina håller jag på och tar skott på som bäst, för vi får så rackarns många fönster i nya huset. Och två trappor, en ballkong plus en trädgård. Så jag behöver MÅNGA mårbackor för att det ska bli så där lantligt trivsamt. =)



En loppis hann vi iaf med på förmiddagen, lilleman och jag. Och några fynd fick följa med hem.



Hur jag än försöker, så kan jag inte komma på en plats i nya huset där vår fina äppelskänk får plats...
Det känns lite sorgligt. Men kanske kan vi göra om lite i stugan, så att den kan stå där... Vi får se hur vi gör. Kanske, kanske kommer vi sälja den, men jag hoppas inte det blir så.
 
Nu är lägenheten uthyrd till en ny familj. De skrev kontrakt i fredags, men valde att ta den först från 1 september. Typiskt!!! Men vi flyttar nog ur och städar klart under semestern. För jag vet hur trötta vi är ändå när vi jobbar för fullt. Och när vi får tillgång till huset kommer vi ju inte vilja hålla på och städa och tvätta fönster i lägenheten. Så det får bli stugan som blir vårt hem under augusti. För vi kanske måste bo där i början av renoveringen också. Vi ska bla måla ett par golv, då är det ju skönt att bo någon annanstans.

Vi kommer få köra våra saker till nya huset, så vi behöver inte flytta dem två gånger. Så sakerna flyttar in lite före oss kan man säga... =)

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela