Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Vad händer...???

Publicerad 2011-07-29 13:01:48 i Övrigt,

Det är något skumt med tekniken i vårt hem, eller oxå börjar den bara bli lite sliten... Det började med att lilleman kastade min iPhone i backen så att glaset blev skrot. Jonas försökte byta glaset, men då slutade hela telefonen funka... Enligt honom beror det inte på glasbytet... men jag anar ett samband ändå... ;-)

Sedan lade den bärbara datorn av, och vägrar starta igen. Den var gammal, men har fungerat bra ändå. Så nu har vi vår stationära dator som står på Tildas rum att samsas om. Vi är ju ganska många som vill använda den... Men, men bätter än ingenting.

Som om inte det räcker så slog jag ner fjärrkontrollen till Tv-boxen häromdagen. Efter alla smällar som den fått tidigare så valde den att helt sluta fungera nu. Och jag lyckdes dessutom titta på kanalen Star just då!!! Allvarligt, hur lyckades jag med det??? Jag minns inte en enda gång som jag tittat på den kanalen, och nu är det den enda vi har... *suck* Vi har lånat flera fjärrkontroller av andra, men ingen funkar på vår box... Hoppas vi får en ny med posten idag, det är ju lite mysigt att kolla på Tv på kvällen.

Annars springer tiden fort på semestern, snart är andra veckan över och jag går in på den tredje och sista för den här sommaren. Men Jonas ska oxå vara ledig nu, så det kommer nog kännas mer som semester än de första två. Vi ska inte resa någonstanns utan åka mellan stugan och huset lite som vi känner för.

Nu ska jag gå och se om jag kan få till lite lunch, eller om spisen brinner upp då... Jag törs snart inte röra något tekniskt... =/

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela