Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

En glad dag trots vab.

Publicerad 2011-03-30 09:12:19 i Övrigt,

Efter två nätter av gråtande 2-åring, som under natt nummer två fick ont i magen är det vab här idag. På hans dagis ligger både barn och personal nerbäddade, så det var inte helt oväntat kanske. Nu har han sovit några timmar och verkar må ganska ok igen. Även om han inte ätit ännu och är lite matt.

Vad ska vi hitta på idag då? Städa när den lille vilar kanske, så stökigt och skitigt som vi har nu tror jag aldrig vi haft. Jag har ingen ork alls när jag kommer hem på kvällarna... =( Men det blir säkert bättre nu när våren är på ingång. Eller också bäddar jag ner mig med lilleman och vilar jag med, det vore faktiskt riktigt skönt. Vi får se vad det blir.

Igår var vi hos Y på banken för att kolla över våra pensioner. Så nu ska vi för första gången göra ett aktivt val, och välja någon typ av förvaltare. Det verkade vettigt. Det allra bästa var att man kan välja en förmånstagare till pengarna OM något skulle hända så man inte själv behöver pengarna. Vi kommer inte börja pensionsspara ännu, utan satsar på vanligt sparande som vi kan komma åt om det behövs, samt extra amorteringar. När de dyraste åren med småbarn, nytt hus och lärlingslön är över kommer vi satsa även på pensionssparande. Det är lite svårt med pensioner tycker jag, man kan ju egentligen bara gissa hur det kommer att vara om 28år... Men visst är det viktigt att vara aktiv redan nu. När jag blir pensionär vill jag kunna leva gott, göra resor och hjälpa mina barn om det behövs. Därför känns det skönt i hjärtat att ha tagit ett beslut. =)

Om någon undrar hur det går med köksrenoveringen, så går det i snigelfart. Om vi fortsätter i samma takt som vi hållit än så länge, gissar jag att vi blir klara våren 2019... Men vad gör man när orken tryter? Renovering skall vara kul, och alla ska må bra. Därför känns det inte så katastrofalt att det tar tid. Kanske gör vi ett ryck ikväll, men förmodligen inte. Hahaha, det är så olikt oss att inte skena iväg med renoveringarna. Men mitt mål är att det är klart till påsk. Det vore skönt att kunna storstäda inför den helgen. För nu är det liksom ingen idé att tvätta fönster och gardiner, de blir ändå dammiga så fort vi slipar eller sågar till något i köket... Eller också flyr vi till stugan över påsk, och behöver inte bry oss... ;-)

Nej nu ska jag gå och leka med sonen, undrar om han väljer att leka med grävmaskiner eller hellikoptrar idag...

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela