Elisborg

En blogg om inredning, renovering och vardagen i vår lilla familj.

Inte bra för ks.

Publicerad 2013-08-30 17:15:49 i Köpstopp,

Köpstopp eller ej, barnen ska ha ordentliga grejer. Idag var det höstkläder till lilleman på önskelistan. Han var med och valde, så självklart blev det lite rosa inslag. ;-) I vanliga fall hade jag gått in på PoP och köpt det vi behöver. Men i år testar vi Kax från Kapp-Ahl, det kändes som det var bra kvalité iaf. Och ungefär halva priset. Fodrade gummistövlar är kvar på inköpslistan, och några matchande mössor får jag sy till.

Till mig, för mina fickpengar köpte jag tredje och sista boken i triologin om 50 nyanser. Helt ok böcker, men jag är inte lika förtjust som många andra. Ett blixtlås och 8 knappar fick oxå följa med hem, till två påbörjade ego-plagg. (alltså kläder till mig själv)

Och som om det inte räcker med det shoppandet, så var vi hos tandläkaren idag och köpte Flux, tandkräm och petstickor. Men det räknar jag som absolut nödvändiga saker faktiskt.

Varje inköp idag kändes som om jag gjorde något förbjudet... Så helgens marknad får nog klara sig utan mina pengar. Barnen har sina egna pengar till karuseller och annat marknadskrafs, men jag ska inget ha!!!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela